Ilse DeLange treedt op in nieuwe HAK commercial

Groentefabrikant HAK maakt vandaag bekend dat Ilse DeLange vanaf april het gezicht wordt van de nieuwe TV commercial. De succesvolle zangeres neemt het stokje over van Feyenoord trainer Ronald Koeman die afgelopen najaar de nieuwe campagne van HAK aftrapte in het rode koolseizoen. Ilse DeLange zal op haar eigen oer-Hollandse wijze de beroemde appelmoes van HAK op een voetstuk plaatsen en consumenten inspireren met alom bekende en nieuwe lekkere Hollandse recepten.
“Ilse DeLange past zeer goed bij de doelgroep van HAK. Ze komt op zowel mannen als vrouwen heel sympathiek over: bovendien is ze lekker Hollands, spontaan, nuchter en eerlijk”*, aldus Nicole Freid, marketing directeur van de groentefabrikant. “Dit zijn eigenschappen die goed bij HAK passen. Tegelijkertijd is Ilse enorm veelzijdig als artiest met de uiteenlopende muziekstijlen die ze al heeft laten zien. Net zo veelzijdig als de groenten én appelmoes van HAK en de manier waarop je daarmee kunt variëren binnen de avondmaaltijd.”
HAK heeft de TV-commercial dit keer bij wijze van uitzondering niet opgenomen in Nederland maar in Zuid-Afrika. Nicole Freid: “De appeloogst en het plukseizoen in Nederland starten pas in het najaar. Daarom moesten we voor de opnames van de commercial uitwijken naar een plukrijpe appelboomgaard in Zuid-Afrika waar het oogstseizoen nu net gestart is, maar onze appels komen daar uiteraard niet vandaan.” De commercial met Ilse DeLange is de tweede op rij in een reeks met BN’ers en wordt vanaf 23 april uitgezonden op de Nederlandse televisie.
HAK startte in september 2013 met een geheel nieuwe campagne ‘Lekker Hollands’ om het domein van de Hollandse maaltijd te claimen met groenten van dichtbij. Nederlandse gezinnen blijken nog altijd drie keer per week of vaker aardappels, groenten en vlees te eten en daarmee is het de meest populaire maaltijd op het weekmenu. HAK wil de dagelijkse Hollandse maaltijd weer op een voetstuk plaatsen door de iconische groenten op een nieuwe en inspiratievolle manier te tonen met overheerlijke recepten en variatietips.
* Blijkt uit onderzoek van No Ties 2013 en Ipsos 2014 op opdracht van HAK.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.