Geplaatst door Today's Specials

Het Industriegebouw viert succes met ‘HIG Society Paper’

Verhalen, hotspots en tips uit het opkomende Rotterdamse Hoogkwartier
Het Industriegebouw heeft aan het eind van 2017 wéér een mooie titel te pakken: het iconische bedrijfsverzamelgebouw zit helemaal vol. In nog geen twee jaar tijd hebben zo’n 200 vooruitstrevende bedrijven hun plek ingenomen in het gebouw. “Er is nadrukkelijk voor gekozen om niet uit één vijver te vissen, maar freelancers, startups, retail, horeca en gevestigde bedrijven samen te voegen”, vertelt managing director Joost Prins. Het grote succes van het Rotterdamse gebouw en het tweejarig bestaan wordt uiteraard in stijl gevierd, en wel met een eigen huisblad: de HIG Society Paper.

HIG Society Paper
De HIG Society Paper staat vol verhalen, interviews en achtergronden over het gebouw en de ondernemers en geeft je een kijkje in de keuken van de HIG Society. Er is bewust voor een krant gekozen om ‘nieuwerwets’ terug te gaan naar de basis. Niet te ingewikkeld doen met een app, maar gewoon een lekker lezende, mooi vormgegeven krant met een stoere look. Precies wat Het Industriegebouw behelst. De HIG Society Paper is een samenwerking tussen Het Industriegebouw en huurders zoals Studio Beige en Trichis Publishers. De Paper wordt verspreid binnen het gebouw en op diverse plekken in de stad.

Hart voor de stad
In het voorjaar van 2015 stond Het Industriegebouw zo goed als leeg. Een aantal Rotterdamse ondernemers met hart voor de stad vond het hoog tijd om het pand te kopen en te herstellen in met behoud van de oorspronkelijke functie. Dat is zeker gelukt. In nog geen twee jaar tijd zijn alle ruimtes verhuurd en is de stad een bijzondere hotspot rijker. Van klein tot groot in ruimte en bedrijf, er is van alles te vinden bij HIG: Zeetours Cruises, Stroom Internet, Weblab, all-day breakfast diner by Jarmusch, Alfredo’s Taqueria, vintage fietsenzaak Resto Rokus, schoenenmerk Vico en ga zo maar door. Ook architectenbureau MVRDV (markthal) heeft er een plek bemachtigd. Zoveel verschillende bedrijven onder één dak levert natuurlijk ontzettend veel kennis op. “Door de grote diversiteit aan bedrijven worden vele vragen eerst in-house opgelost. Zo zijn er de afgelopen jaren al vele samenwerkingen ontstaan. Een levendige community werkt dus erg goed!’’ aldus creative director Tjeerd Hendriks.

Over HIG
Het Industriegebouw is te vinden in het opkomende Rotterdamse Hoogkwartier. De legendarische wederopbouwarchitect Hugh Maaskant (ook bekend van de Euromast en het Groot Handelsgebouw) heeft het gebouw in samenwerking met Willem van Tijen ontworpen. Het 23.000 m2 tellende pand werd in 1951 geopend om Rotterdamse bedrijven een werkplek te bieden na de Tweede Wereldoorlog. Sinds 1991 draagt HIG met trots de stempel ‘rijksmonument’ en biedt nu ruimte aan zo’n 1000 professionals.