Initiative wint YIM Cannes Lions competitie

Amsterdam, 20 mei 2014. René van der Mark en Fabian de Vries van Initiative hebben op 8 mei de YIM Media Lions Competitie gewonnen. Zij bedachten het beste idee voor een case van Het Nederlandse Rode Kruis. Initiative is hiermee succesvol als kweekvijver van jong creatief talent: onlangs ontving Initiative’s Janneke Kemper een YIM AMMA-nominatie.
YIM (Young in Media) organiseerde de Media Lions casedag en nodigde via facebook jong talent uit om in teamverband een case uit te werken. Voorwaarde is dat de deelnemers werkzaam zijn bij een mediabureau en geboren zijn ná 21 juni 1985.
Het winnende team gaat naar het Cannes Lions Festival en neemt daar als vertegenwoordiging van de Nederlandse mediabureaus deel aan de Young Media Lions Competition 2014, waar ze de strijd aan gaan met jong internationaal talent.
Het Nederlandse Rode Kruis vroeg de kandidaten na te denken hoe een toename van de propositiebekendheid onder de jonge doelgroep 20-40 jarigen gerealiseerd kan worden en uiteraard welke middelen daarvoor ingezet moeten worden. Uiteindelijk doel: meer en hogere giften uit deze doelgroep.
René van der Mark en Fabian de Vries van Initiative kwamen met het beste en meest creatieve idee: ‘We hebben gekozen voor een ogenschijnlijk simpele, maar vooral innovatieve en doeltreffende oplossing.’
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.