Geplaatst door Startupbootcamp

Innoleaps en Startupbootcamp stellen Marc Jellema aan als Chief Technology Officer

Innoleaps en Startupbootcamp kondigen met genoegen de benoeming aan van Marc Jellema als hun nieuwe Chief Technology Officer (CTO), in een stap die de inzet van bedrijven voor digitale transformatie en datagedreven innovatie versterkt.

Marc brengt een schat aan ervaring mee in de CTO-positie, niet alleen als ondernemer maar ook als doorgewinterde datawetenschapper. Voordat hij bij Innoleaps en Startupbootcamp kwam, was Marc medeoprichter van zijn eigen start-up, Tom Kabinet (een Startupbootcamp-portfoliobedrijf), dat tweedehandse e-boeken verkocht. Hij heeft startups gecoacht als geaccrediteerde RVO coach en heeft tastbare resultaten opgeleverd met zijn werk als datawetenschapper voor verschillende MKB-bedrijven en internationale bedrijven.

Hoewel Marc op een bepaald moment in zijn carrière elke rol op C-niveau heeft vervuld, zijn het de technische aspecten van zakendoen waar hij echt gepassioneerd over is. Zijn aanstelling zal Innoleaps en Startupbootcamp helpen om de volgende stap naar digitale transformatie te zetten.

Sinds begin 2020 richten beide bedrijven zich meer op het leveren van digitale oplossingen en platforms aan hun zakelijke partners om een ​​snellere groei van hun nieuwe ondernemingen mogelijk te maken. Om het digitale transformatietraject verder te ontwikkelen en te versterken, kwam er een sleutelpositie binnen het managementteam beschikbaar met als doel fundamentele technische kennis en zakelijk inzicht op C-niveau te combineren om data-first digitale oplossingen te leveren.

Een van Marcs sterke punten is de manier waarop hij een brug kan slaan tussen nieuwe technologieën en leidinggevenden op C-niveau, waardoor ze gemakkelijk complexe ideeën kunnen begrijpen en een toekomstgerichte denkwijze kunnen aannemen. Hij zal een fantastische aanwinst blijken te zijn voor zowel Innoleaps als Startupbootcamp, om ervoor te zorgen dat bedrijven technologie en datawetenschap kunnen gebruiken om nieuwe diensten en proposities te definiëren.” – Patrick de Zeeuw, oprichter & CEO van Innoleaps en Startupbootcamp.

Ik heb altijd genoten van de start-up benadering van zakendoen: de kans krijgen om iets nieuws op te bouwen. Ik ben van mening dat data de basis moet vormen voor alle digitale transformatiestrategieën – voor zowel start-ups als internationale bedrijven en kijk ernaar uit om samen te werken met bedrijven in een breed spectrum van industrieën en hen te helpen nieuwe manieren te vinden om hun bestaande datasets te gebruiken om innovatie naar een hoger niveau te tillen.” – Marc Jellema, CTO bij Innoleaps en Startupbootcamp.

Als u wilt weten hoe Innoleaps en Startupbootcamp uw organisatie kunnen helpen geavanceerde inzichten te ontsluiten, neem dan vandaag nog contact op met Marc en ontdek hoe datagedreven innovatie uw bedrijf kan helpen groeien.