Geplaatst door Insight

Insight benoemd tot ‘Challenger’ in 2023 Gartner Magic Quadrant voor Software Asset Management Managed Services

Apeldoorn, 11 september 2023 – Insight Enterprises, wereldwijd toonaangevend IT-adviseur en Solutions Integrator die organisaties helpt hun digitale transformatie te versnellen, is erkend in het 2023 Gartner Magic Quadrant voor Software Asset Management (SAM) Managed Services als een Challenger.

Insight beschouwt de erkenning als een weerspiegeling van de groeiende volwassenheid van de SAM-services die worden aangeboden vanuit de EMEA-, Noord-Amerikaanse en APAC-vestigingen. Met de SAM-services van Insight krijgen bedrijven de zichtbaarheid, duidelijkheid en begeleiding die nodig zijn om kosten te beheersen en risico’s te beperken, zodat ze hun investeringen kunnen optimaliseren en verder kunnen gaan dan inventarisbeheer.

“Organisaties hebben behoefte aan een eenvoudig maar uitgebreid overzicht van de status van de applicaties die hun bedrijf draaiende houden, vanaf het moment van aanschaf tot het moment van buitengebruikstelling,” zegt Stan Lequin, President of Solutions van Insight. “Als toonaangevende Solutions Integrator bieden we end-to-end expertise en helpen we onze klanten om de meeste waarde te halen uit traditionele on-prem en op cloud of edge-gebaseerde apps.”

Karen Mclaughlin, SVP EMEA Solutions en Global CoE bij Insight: “Het beheren van softwarelevenscycli is voor organisaties zoveel meer geworden dan contractonderhandelingen. Het gaat om het hebben van een duidelijk inzicht in je rechten en verbruik, het monitoren en beoordelen van risico’s, het omzetten van analyses naar pragmatische acties om kosten te optimaliseren en om governance te verbeteren. Het moet kennis combineren met robuuste processen en het vermogen om waarde te halen uit tooling, inclusief die voor Cloud- en SaaS-investeringen. We geloven dat de Gartner Magic Quadrant erkenning als Challenger een goede indicatie is dat we vooruitgang boeken in ons doel om bedrijven meer zichtbaarheid, duidelijkheid en begeleiding te bieden als het gaat om SAM Managed Services.”

Klik hier om het onderzoeksrapport van Gartner te kunnen lezen.

##

Disclaimer:
Gartner, Magic Quadrant for Software Asset Management Managed Services, Yoann Bianic, Stephen White, Yolanda Harris, Jaswant Kalay, 5 September 2023.

GARTNER is a registered trademark and service mark of Gartner, Inc. and/or its affiliates in the U.S. and internationally, and MAGIC QUADRANT is a registered trademark of Gartner, Inc. and/or its affiliates and are used herein with permission. All rights reserved.

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner’s Research & Advisory organisation and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

Over Insight
Insight Enterprises, Inc. is een solutions integrator die deel uitmaakt van de Fortune 500. Zijn 13.000 professionals wereldwijd helpen organisaties met het versnellen van hun digitale transformatie, om de bedrijfsprocessen te moderniseren en de waarde van technologische investeringen te maximaliseren. Insight maakt een veilige, end-to-end transformatie mogelijk en voorziet in de behoeften van zijn klanten met een uitgebreid aanbod van oplossingen, verreikende partnerships en ruim 33 jaar aan uitgebreide IT-ervaring. Insight is door Forbes aangemerkt als ‘World’s Best Employer’ en gecertificeerd als ‘Great Place to Work’. Het zet zijn oplossingen en diensten kracht bij met een wereldwijde reikwijdte, lokale expertise en een e-commerce ervaring van wereldformaat en grijpt elke kans aan om de digitale ambities van zijn klanten te realiseren. Ga voor meer informatie naar http://nl.insight.com/nl