Geplaatst door InSight

Insight benoemt Peter Zijlema tot Senior Vice President Sales EMEA en General Manager Northern Europe

Apeldoorn, 12 juli 2023 – Insight Enterprises, wereldwijd toonaangevend IT-adviseur en Solutions Integrator die organisaties helpt hun digitale transformatie te versnellen, heeft Peter Zijlema aangesteld als Senior Vice President Sales EMEA en General Manager Northern Europe.

In zijn nieuwe rol als Senior Vice President Sales voor de EMEA organisatie zal hij de strategische veranderingen leiden en de positie van Insight als toonaangevende Solutions Integrator verder vormgeven. Als General Manager Northern Europa is hij tevens verantwoordelijk voor de bevordering van groei en verdere uitbreiding van de dienstverlening.

Peter Zijlema: “Insight is een snelgroeiend Fortune 500-bedrijf dat wereldwijd actief is en een goede reputatie in de markt heeft. Gezien mijn achtergrond in professionele dienstverlening en bestuurlijke ervaring kijk ik ernaar uit de groeiambities voor Insight te realiseren en de rol als solution integrator te verstevigen, en dat binnen een groeiende klantgerichte organisatie die een inclusieve organisatiecultuur hoog in het vaandel heeft staan.”

Peter Zijlema brengt meer dan dertig jaar ervaring met zich mee in het leiden van strategische veranderingen in diverse sectoren in binnen en buitenland. Dat deed hij meest recent als General Manager IBM Benelux en Country General Manager IBM Nederland, waarbij hij diverse bestuursfuncties bekleedde. Daarvoor was hij de Commercieel Directeur bij IBM Nederland, na eerder ruim tien jaar partner te zijn geweest bij de Business Consulting van IBM.

Adrian Gregory, President Insight EMEA, over de benoeming van Peter Zijlema: “Vrijwel elke organisatie is tegenwoordig een digitale organisatie. Het kunnen vertrouwen op technologie, om klanten beter van dienst te zijn en om te kunnen gedijen in de markt, is van cruciaal belang. Als toonaangevende Solutions Integrator is Insight uitstekend gepositioneerd om klanten te helpen bij het bereiken van hun doelen. We zijn verheugd Peter Zijlema aan boord te hebben, wiens uitgebreide achtergrond in consulting, technologie en IT-services Insight zal helpen om een nog strategischere partner voor onze klanten te worden. Met zijn leiderschap zullen we onze klanten ondersteunen bij het navigeren door de volgende fase van de economische cyclus en technologische vooruitgang. We kijken uit naar de positieve impact die Peter zal hebben op onze organisatie.”

Over Insight
Insight Enterprises, Inc. is een solutions integrator die deel uitmaakt van de Fortune 500. Zijn 11.500 professionals wereldwijd helpen organisaties met het versnellen van hun digitale transformatie, om de bedrijfsprocessen te moderniseren en de waarde van technologische investeringen te maximaliseren. Insight maakt een veilige, end-to-end transformatie mogelijk en voorziet in de behoeften van zijn klanten met een uitgebreid aanbod van oplossingen, verreikende partnerships en ruim 33 jaar aan uitgebreide IT-ervaring. Insight is door Forbes aangemerkt als ‘World’s Best Employer’ en gecertificeerd als ‘Great Place to Work’. Het zet zijn oplossingen en diensten kracht bij met een wereldwijde reikwijdte, lokale expertise en een e-commerce ervaring van wereldformaat en grijpt elke kans aan om de digitale ambities van zijn klanten te realiseren. Ga voor meer informatie naar nl.insight.com.