Insight VEED gelanceerd om marketeers dichterbij YouTube-wereld te brengen

Amsterdam, 21 januari 2016 – Na een succesvol publieksevent in 2015, is VEED Festival nu uitgebreid met een industriedag. Op 8 april is een diverse groep – inclusief marketeers, bureaus en brand managers – welkom op de eerste Insight VEED. Tijdens Insight VEED delen YouTubers de laatste trends en geheimen van hun wereld. En laten zij de aanwezige marketeers de ingrediënten van een succesvolle samenwerking zien.
Met Insight VEED krijgen marketeers inzicht in hoe zij YouTubers kunnen inzetten om hun campagnes naar een hoger niveau te tillen. Uniek aan dit concept is dat zij deze vragen aan de YouTubers zelf kunnen stellen en van hen direct feedback ontvangen over hun marketingideeën. Wat kun je van een YouTuber leren over kijkers en kijkgedrag? Welke trends zijn er en hoe belangrijk zijn Snapchat, Facebook en Instagram voor je merk? Wat vertelt technologie je eigenlijk over wat werkt bij online content? En waarom vinden jongeren anno 2016 deze YouTubers hun helden?
De toekomst van online content
Tijdens Insight VEED komen tal van sprekers in de Amsterdamse Westergasfabriek aan het woord om te praten over de toekomst van online content. De YouTube-helden van dit moment delen het podium met de grootste spelers uit de bureau- en merkenwereld om zo een volledig mogelijk beeld te schetsen. Onder andere nemen YouTubers The Cinemates, Mertabi, Jiami Jongejan en EenhoornJoost de aanwezigen tijdens het evenement mee in hun wereld. Daarnaast gaan zij met de traditionele contentmakers in discussie over de toekomst van de industrie.
Eerste Brand Campagne 2015 Award
Naast een interactieve sessie met marketeers reiken de YouTubers tijdens Insight VEED ook een award uit voor de beste Brand Campagne van 2015. Hiermee bepalen de online makers de beste merkcampagne van 2015 waar YouTubers bij betrokken waren. Het is voor het eerst dat deze community een award uitreikt aan de marketing- en bureauwereld.
Tickets voor Insight VEED kunnen via de website worden gekocht. Normale tickets kosten €299, dagtickets (incl. awardshow) €449. Bekijk de website van Insight VEED voor meer informatie.
Over VEED
VEED is hét festival waar de online makers community elkaar kan ontmoeten. Dé plek waar YouTube tot leven komt. Na een succesvolle eerste editie in april 2015, staat ook dit voorjaar de Westergasfabriek weer op zijn kop. Op 9 april 2016 gaan 3.000 jongeren hun YouTube-helden ontmoeten. Dit jaar is er ook voor professionals ruimte om deze wereld te leren kennen, met de allereerste Insight VEED. Voor meer informatie: www.veed.nl en insight.veed.nl.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.