Geplaatst door bunq

Instant Payments van start in Nederland

Amsterdam, 12 December 2017 – Na jaren van voorbereiding is vandaag voor het eerst een succesvolle Instant Payment gedaan tussen ABN Amro en bunq. Hierdoor kunnen klanten van deze banken vanaf nu direct geld overmaken naar elkaar. Dagenlange wachttijden – ook in het weekend – behoren hiermee tot het verleden. Dankzij Instant Payments kost het slechts tien seconden om geld over te maken tussen deelnemende banken.

“bunq biedt al sinds 2015 directe betalingen aan. Het interbancair betalingsverkeer was daar echter nog niet klaar voor. We zijn zeer verheugd dat gebruikers nu ook bij betalingen tussen banken niet meer hoeven te wachten,” aldus Ali Niknam, oprichter en CEO van bunq.

Volgens de European Payment Council zijn al 600 banken in voorbereiding om Instant Payments te ondersteunen. De verwachting is echter dat zij pas in de loop van 2018 hun systemen op orde hebben gebracht.

“We zijn trots om wederom voorop te lopen op het gebied van innovatie van geld. Nu ook ABN Amro Instant Payments sinds 21 november ondersteunt hopen we van harte dat de rest snel zal volgen. Daar worden gebruikers immers alleen maar beter van,” concludeert Niknam.