Geplaatst door Progress Communications

Intensiever partnerschap tussen Polycom en Microsoft resulteert in optimalisatie van Microsoft® Lync® voor grotere medewerkersproductiviteit en -betrokkenheid

Nieuwe oplossingen en diensten maken het voor organisaties eenvoudiger om met Microsoft Lync geïntegreerde spraak- en videosamenwerkingsoplossingen te kopen, te implementeren en te gebruiken

Amsterdam, 5 februari 2014 – Organisaties over de gehele wereld vertrouwen op de populaire en betrouwbare gezamenlijke oplossingen van Microsoft Lync en Polycom. Hiermee verbinden zij werknemers op verschillende locaties en kantoren eenvoudig en intuïtief via spraak- en videosessies binnen vertrouwde bedrijfsapplicaties en workflows. Polycom, Inc. (Nasdaq: PLCM), marktleider in op open standaarden gebaseerde oplossingen voor Unified Communications & Collaboration (UC&C), lanceert een uitbreiding op het Microsoft Lync-portfolio dat inmiddels bestaat uit meer dan veertig diensten. Onderdeel van de uitbreiding is het nieuwe Polycom® CX8000-videovergadersysteem voor Microsoft Lync. Dit systeem integreert de kracht van Lync in het videoconference-systeem van Polycom, compleet met HD-video, eenvoudige vergaderruimtebediening en een optionele, rondetafelervaring met de enig verkrijgbare serie 360-gradencamera’s voor Microsoft Lync.

Nieuwe Polycom CX8000-videovergaderingssysteem voor Microsoft Lync
De Polycom CX8000-oplossing is een videoconferencingsysteem voor Microsoft Lync. Onderdeel van deze oplossing zijn presence, zoekfunctie adressen, instant messaging, HD-videoconferencing, HD-audio, virtueel white board, presentaties met touchscreen, applicaties delen, gedeelde documenten bewerken en nog veel meer. Nauwe integratie met Microsoft Outlook ondersteunt zowel gebruikers in de vergaderkamer als deelnemers op andere locaties bij het efficiënter opzetten en beheren van vergaderingen. Het Polycom CX8000-vergadersysteem voor Microsoft Lync omvat verschillende functies die gebruikers helpen om het maximale te halen uit Microsoft Lync 2013, zoals een ingebouwde multiparty-video en een betere, algemene audio- en video-ervaring op basis van op open standaarden gebaseerde, schaalbare videocodering (SVC). De toevoeging van life cycle-diensten helpt bij het omarmen van video- en spraaksamenwerking binnen Microsoft Lync-omgevingen. Uiteindelijk verhoogt dit het gebruik van dit systeem en zorgt voor een grotere ROI.

De Polycom CX8000 biedt, evenals het Polycom® CX5000 Unified Conference Station, een rondetafelervaring en een 360 graden panoramisch 720p HD-videovergaderingssysteem, en de enige telefoon-cameracombinatie ter wereld, die standaard is geïntegreerd met Microsoft Lync.

Polycom heeft zijn CX8000 geschikt gemaakt voor zijn allernieuwste generatie 360-gradencameratechnologie. Polycom overweegt om zijn CX5100 Unified Conference Station, na afronding van de kwalificatie, als een extra optie voor de CX8000 aan te bieden. Het Polycom CX5100-systeem is de enige verkrijgbare 360 graden panoramische camera-telefooncombinatie voor het 1080p HD-videovergaderingssysteem met de tafelcentrische en ongekende HD-spraakervaring van Polycom. Organisaties kunnen Polycom CX5100 inzetten in combinatie met Polycom CX8000, evenals met computers via een USB-verbinding (zie persbericht en video).

Het complete portfolio van spraak-, video- en infrastructuuroplossingen van Polycom integreert naadloos met Microsoft Lync. Meer informatie is te vinden op: www.polycom.co.uk/Microsoft.

Quotes
“We benaderden Microsoft en Polycom voor een state-of-the-art en functierijke unified communications-oplossing die makkelijk in gebruik en beheer is. Voorheen hadden we te maken met een zeer gefragmenteerd, verouderd en onbetrouwbaar telefoonsysteem, geleverd door meerdere leveranciers”, zegt Arian de Wit , algemeen directeur Informatietechnologie bij het Nationaal Instituut voor Water en Atmosferisch Onderzoek in Nieuw-Zeeland. “Als eerste hebben we Microsoft Lync geïnstalleerd voor presence en instant messaging. Daarna hebben we de Polycom-telefoons toegevoegd. Het resultaat is een ongekende geluidskwaliteit waarmee we de afstandsbarrière tussen onze medewerkers hebben geslecht. Verder krijgen we heel positieve feedback over het gebruiksgemak van de functies, zoals voicemail en dial-by-name. We zijn zo blij met de eenvoud en het gebruiksgemak, dat we hebben besloten ook te kijken naar de spoedige vervanging van ons verouderde videoconferencingsysteem van een andere leverancier. De Microsoft- en Polycom-oplossing is duidelijk superieur aan andere systemen.”

“Bedrijven van elke omvang zien in hoe belangrijk het is om de communicatiedrempel te verlagen voor klanten en medewerkers op andere locaties en maximaal te profiteren van realtime samenwerking. Het intuïtieve Polycom CX8000-videovergadersysteem voor Microsoft Lync voorziet in deze behoefte”, zegt Ted Colton, Group Vice-President Strategic Alliances van Polycom. “We zijn trots op deze oplossing, die voortbouwt op het bestaande portfolio van Microsoft Lync-oplossingen en -diensten, dat Polycom levert.”

“Klanten willen oplossingen die interoperabel zijn en eenvoudig te implementeren en te gebruiken. De nauwe samenwerking tussen Polycom en Microsoft biedt die end-to-end unified collaboration-oplossingen waar de gehele sector behoefte aan heeft”, zegt Zeus Kerravala, oprichter en hoofdanalist bij ZK Research. “Het uitgebreide portfolio van video- en voice-oplossingen dat is geoptimaliseerd voor Microsoft Lync, is het bewijs dat Polycom sterk inzet op zijn strategische relatie met Microsoft. Op deze manier kan het bedrijf meer waarde bieden aan gezamenlijke klanten wereldwijd.”

“We werken al lang met Polycom; dit garandeert dat onze oplossingen perfect samenwerken. We zijn blij dat we nu Polycom CX8000 voor het Microsoft Lync-videosysteem aan ons portfolio kunnen toevoegen”, zegt Giovanni Mezgec, algemeen directeur Lync Product Marketing bij Microsoft. “Dankzij Polycom zijn we in staat de problemen waar organisaties voor staan, op te lossen. Samen bieden we een betrouwbare unified communications- en samenwerkingsoplossing, omdat Polycom onze filosofie deelt om de hoogst mogelijke kwaliteitsproducten te bieden, evenals een superieure klantenservice.”

Beschikbaarheid
Het Polycom CX8000-videovergadersysteem voor Microsoft Lync is per direct te bestellen in een aantal landen. Levering vanaf maart 2014.

Demonstraties
Polycom demonstreert zijn portfolio met Lync-oplossingen, waaronder de Polycom CX8000, tijdens Integrated Systems Europe in Amsterdam van 4 tot en met 6 februari 2014, de Microsoft Lync Conference van 18 tot en met 20 februari 2014 in Las Vegas, Verenigde Staten, en de HiMSS14 in Orlando, Verenigde Staten, van 23 tot en met 27 februari 2014.