Industry Wire

Internationale groei, dynamische content: MediaPartners Group wordt MPG.

Met een eigen film- en fotostudio, jong talent en een vestiging in de USA investeert MPG. – voorheen MediaPartners Group – flink in internationale groei en kennis van dynamische, scalable content. Dat vormt meteen de basis voor het vernieuwde credo van MPG.: Inspiring audiences.

Richard de Booij, algemeen directeur MPG.: ‘In de hedendaagse wereld van storytelling staan inspireren en verbinden centraal. Daar ligt de basis van contentmarketing. Altijd vanuit een centraal concept, zoals we ook bij Ahold hebben bewezen met Allerhande. Daarbij werken wij graag met internationaal opererende bedrijven, omdat we daar op basis van schaalbaarheid van content van toegevoegde waarde kunnen zijn.’

Om het publiek van onze klanten nog beter te inspireren hebben we bij MPG. de volgende stappen gezet:

Een eigen foto- en filmstudio. Videocontent neemt explosief toe: in 2015 maakt MPG. zo’n 1000 video’s voor haar klanten. Om aan die vraag te voldoen is een eigen studio gebouwd, compleet met professionele keuken voor alle receptvideo’s.

De MPG. Academy. Talentvijver voor pas afgestudeerden waar de ambitie van afspat. Jaarlijks scout MPG. veelbelovende talenten om de dynamiek te borgen en van elkaar te blijven leren.

Een vestiging in New York: MPG. Concepts Inc. Vanuit dit nieuwe kantoor in New York lanceert MPG. – as we speak – in opdracht van Ahold NL/USA een compleet food platform in Amerika: Savory. Vanuit haar Nederlandse vestiging in Amstelveen heeft MPG. speciaal voor internationale klanten een Engelstalig team met native speakers.

Digital natives. MPG. heeft nieuwe experts die in het digitale tijdperk zijn opgegroeid en weten wat werkt. Van creatieven en strategen tot contentredacteuren, videoproducers en beeldredacteuren.

Data. Het databedrijf Leads to Loyals is binnen de groep gebracht als specialist in bouw en beheer van databases, met een focus op loyaliteitssystemen.

New York
MPG. Concepts Inc. is zowel strategisch als creatief van belang. Richard de Booij: ‘Amerika loopt voor op het gebied van contentmarketing. Daar voet aan de grond krijgen is van groot belang voor ons. Het geeft intern een enorme boost en opent een potentiële markt voor ons in ondersteuning naar onze (internationale) klanten.’

Klanten
Met deze nieuwe ontwikkelingen en het nieuwe credo Inspiring audiences onderstreept en versterkt MPG. haar toegevoegde waarde voor klanten als Ahold, KLM, Rabobank, UWV en Heineken International.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht