INTERNET ONTWIKKELAAR PIXELINDUSTRIES ZORGT VOOR GROOT SUCCES VAN YOUCARE.NU VIA SOCIAL MEDIA CAMPAGNE.

Haarlem, 29 november 2011 – Internet ontwikkelaar PixelIndustries heeft een slimme social media campagne ontwikkeld voor Youcare.nu. De belangrijke succesfactor was de samenwerking met Stichting KiKa. Hiervoor is er een eenvoudige en toegankelijke formule ontwikkeld waardoor de verzekeringsmaatschappij op Facebook in 72 uur de grootste zorgverzekaar van Nederland is geworden.
Internet ontwikkelaar PixelIndustries heeft een slimme social media campagne ontwikkeld voor Youcare.nu. De belangrijke succesfactor was de samenwerking met Stichting KiKa. Hiervoor is er een eenvoudige en toegankelijke formule ontwikkeld waardoor de verzekeringsmaatschappij op Facebook in 72 uur de grootste zorgverzekaar van Nederland is geworden.
Project manager Rodger Buyvoets van PixelIndustries: “Voor ons was het een echte uitdaging om van een online zorgverzekeraar een slimme social media campagne te ontwikkelen. We hebben het compleet over een andere boeg gegooid en in duidelijke taal uitgevoerd. Binnen 72 uur na de lancering was Youcare.nu de grootste Nederlandse verzekeraar op Facebook geworden met meer dan 12.000 ‘likes’. Ik ben er ook ontzettend trots op dat we dit met ons creatief team succesvol hebben kunnen uitvoeren. Dankzij de enthousiaste samenwerking met KiKa heeft dit project een enorm sympathieke boost gekregen. De belangrijke succesfactor was een makkelijke formule kan de consument gratis 10 cent aan het goede doel doneren. Doelstelling is om tot de top 25 van de grootste merken op Facebook in Nederland te behoren.”
Waarom via social media?
YouCare.nu is anders. Het begrijpt de kracht van social media. Vandaar de perfecte match. Het wordt dan ook niet ingezet als keiharde salestool. Niemand zit te wachten op reclame op Facebook. Zeker niet van verzekeraars. Maar een sympathieke actie levert aandacht op. Veel aandacht. Dus geen dure media campagnes, maar effectieve marketing. Zo ontstaat draagvlak, interactie en betrokkenheid. Het begon op Facebook en werd direct onderwerp van gesprek op Twitter. Ook bij ‘big influentials’. Webcare van YouCare.nu werd door Jan Bennink alias Superjan, ruim 7000 volgers, onderworpen aan een zogenaamde speldenpriktest via Twitter. Geslaagd? Met vlag en wimpel! YouCare.nu is snel, interactief en transparant.
Over Youcare.nu: YouCare.nu is een online zorgverzekeraar. Zij bieden uitstekende zorg tegen de allerlaagste vanaf premie van Nederland. YouCare.nu is toegankelijk, eerlijk en transparant. Avéro Achmea is de risicodrager voor de basisverzekering en de aanvullende verzekeringen van YouCare.nu. De Basisverzekering van YouCare.nu is een naturapolis.. De zorginkoop voor deze polis wordt gedaan door Avéro Achmea. Met de basisverzekering van YouCare.nu kun je in 2012 terecht bij ieder ziekenhuis in Nederland.
Over PixelIndustries: PixelIndustries is een revolutionair digitaal agentschap. Het agentschap is opgericht door Matthijs van Schendelen in 2001 en heeft sinds korte tijd een aanzienlijke groei gemaakt. Door middel van eigen gemaakte ‘state of the art’ software ontwikkelt PixelIndustries sterke en unieke internet platforms of webwinkels voor in verschillende landen in een zeer korte periode. Op dit moment heeft PixelIndustries 20 werknemers in dienst. Voor meer informatie bezoek dan de website: www.pixelindustries.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.