Interoute lanceert nieuw Virtual Data Centre in Los Angeles

Amsterdam – 20 november 2014 Interoute, eigenaar van het grootste cloud services platform in Europa, maakt vandaag bekend dat het een nieuwe Interoute Virtual Data Centre (VDC) zone heeft gelanceerd in Los Angeles (VS). Dit is de tweede locatie in de Verenigde Staten die Interoute dit jaar opent, na de opening van de VDC-zone in New York afgelopen juni. Met de uitbreiding van het wereldwijde, locatiegevoelige lage latency cloud platform biedt Interoute Amerikaanse organisaties betere mogelijkheden om te voldoen aan Europese datawetgeving. Bovendien kan Interoute zo Europese bedrijven ondersteunen die een cloud platform zoeken dat beschikbaar is aan zowel oost- als westkust van de VS.  De nieuwe VDC-zone is al de achtste die Interoute dit jaar heeft gelanceerd. Daarmee is Interoute Virtual Data Centre een van de snelst groeiende IaaS-platformen op enterprise-niveau ter wereld. In totaal beschikt Interoute nu over 13 locaties, in Europa, de VS en Azië.

Het volledig Engelstalige persbericht vindt u hier

Over Interoute
Interoute is de eigenaar en operator van het grootste platform voor clouddiensten van Europa, dat meer dan 67.000 kilometer glasvezel, 12 eigen Premium Hosting-datacentra, dertien Virtual Data Centers en 31 colocatiecentra en nog eens 195 geconnecteerde partnerdatacentra door geheel Europa heeft. Het full-service Unified ICT-platform van Interoute bedient grootzakelijke klanten en multinationals, alle grote Europese telecomaanbieders, de belangrijkste operators in Noord-Amerika en Zuidoost-Azië, overheden en universiteiten. Interoute is voor deze organisaties de ideale partner voor computing, connectiviteit en communicatie, en voor de ontwikkeling van nieuwe diensten. De Unified ICT-strategie van het bedrijf is bij uitstek geschikt voor organisaties die zoeken naar een schaalbaar en veilig platform zonder beperkingen, wat de basis vormt voor hun spraak-, video-, computing– en datadiensten. Daarnaast is het platform ideaal voor serviceproviders die behoefte hebben aan internationale datatransit en –infrastructuren met een hoge capaciteit. Interoute heeft kantoren op het gehele Europese vasteland, in Noord-Amerika en Dubai, en is eigenaar en operator van stedelijke netwerkringen in de belangrijke Europese zakencentra.
Voor meer informatie: www.interoute.nl/. Volg ons op ook Twitter: @InterouteNL.