Geplaatst door ISS

ISS speelt met HomeSpace in op groeiende behoefte aan betere thuiswerkplek

Facilitair dienstverlener en workplace expert ISS gaat haar klanten helpen met het inrichten van veilige thuiswerkplekken om verantwoord en geconcentreerd te kunnen werken. Via ISS HomeSpace worden thuiswerkplekken ingericht bij de werknemers die willen werken in een functionele, productieve en veilige werkomgeving. ISS gaat via ready-to-order pakketten o.a. electrische zit-sta bureaus, NEN gecertificeerde stoelen, tweede monitors en ergonomische muizen leveren aan werknemers van haar klanten. Met deze nieuwe dienstverlening speelt ISS in op de groeiende behoefte van werknemers om meer comfort te ervaren bij het thuiswerken en fysieke ongemakken zoals schouder- en rugpijn te voorkomen.

Veel thuiswerkplekken provisorisch ingericht

Veel thuiswerkplekken zijn nu provisorisch ingericht met de laptop op de keukentafel, een oncomfortabele bureaustoel en slechte werkfaciliteiten. Uit verschillende onderzoeken, waaronder de Nationale Enquête Arbeidsomstandigheden (NEA) die TNO samen met het Centraal Bureau voor de Statistiek onder ruim 10.000 werkende Nederlanders heeft afgenomen, blijkt dat veel thuiswerkers niet beschikken over een goed ingerichte en ergonomisch verantwoorde thuiswerkplek. Zo werkt 39 procent van de werknemers thuis op een eetkamerstoel. Slechts 33 procent van de thuiswerkers zegt over de benodigde hulpmiddelen voor een goede thuiswerkplekinrichting te beschikken. Meer dan 40 procent van de thuiswerkers geeft aan behoefte te hebben aan aanvullende middelen om de thuiswerkplek goed in te richten. Veelal worden een nieuwe bureaustoel en verstelbaar bureau nu nog relatief vaak zelf door de werknemer aangeschaft. De muis en het beeldscherm worden het vaakst door de werkgever verstrekt.

ISS HomeSpace biedt thuiswerkers efficiënte en aangename werkplek

Nu thuiswerken en videobellen ook na Covid-19 niet meer weg te denken lijken in het dagelijks leven en een structureel onderdeel vormen van onze werkdag groeit de behoefte aan een betere en meer comfortabele thuiswerkinrichting. Met ISS HomeSpace wordt een veilige, efficiënte en aangename werkplek in ieders huis geboden. Voor een van haar klanten heeft ISS inmiddels een eerste opdracht om 600 werknemers een betere thuiswerkbeleving te bieden. ISS HomeSpace biedt verschillende modules, van een basisinrichting tot en met een premiumpakket dat van alle gemakken voorzien is.