Geplaatst door MyCademy

IT-opleider MyCademy haalt 300.000 euro op om groei te versnellen

ARNHEM, 20171023 — IT-opleidingsuitdager MyCademy maakt bekend dat het een extra financieringsronde heeft afgerond. Deze ronde leverde 300.000 euro op aan investeringen en is bedoeld om de huidige groei te versnellen. Het bedrag werd bijeengebracht door een aantal business angels. MyCademy is een snelgroeiende, Nederlandse disruptor in de markt voor IT-opleidingen. Met de kapitaalinjectie kan MyCademy nog sterker inzetten op zijn vernieuwende aanpak waarmee het IT-organisaties helpt de stap te maken naar een continu lerende organisatie.

Vernieuwing van IT-opleidingsmarkt
MyCademy is ervan overtuigd dat kennisontwikkeling een steeds groter onderdeel zal worden van het werk van veel Nederlanders. Dat gaat verder dan af en toe een training volgen in een klaslokaal, online of uit een boek: continu leren wordt uiteindelijk voor vrijwel iedereen een integraal onderdeel van het dagelijks werk.

95% van de Nederlandse bedrijven onderschrijft dit en zegt dat IT-kennisontwikkeling een continu proces is, zo blijkt uit het onlangs gepubliceerde benchmarkonderzoek van MyCademy. 58% vindt het zelfs een kerncompetentie. Slechts 7% faciliteert dit echter met tools en 22% van de Nederlandse bedrijven heeft geen jaarlijks opleidingsbudget per medewerker.

Aantrekkende economie versnelt adoptie van continu leren
Patrick Kieviet, CEO van MyCademy: “We merken dat steeds meer bedrijven de visie van MyCademy omarmen, omdat zij beseffen dat dit cruciaal is voor hun succes in de huidige aantrekkende economie. De snelheid waarmee technologie verandert en de toenemende schaarste op de IT-arbeidsmarkt vereisen een nieuwe aanpak van kennisontwikkeling. Onze aanpak is gericht op het naadloos integreren van werken en leren en heeft als doel de IT-professional altijd op het juiste moment van de juiste kennis te voorzien, in een vorm die past bij de kennisbehoefte van dat moment.”

Erkenning van het belang van continu leren
De jury van de Computable Awards heeft de visie van MyCademy op continue kennisontwikkeling gehonoreerd met een nominatie voor de Computable Awards 2017 in de categorie ICT-opleider van het jaar. MyCademy is daarmee een relatieve nieuwkomer tussen de veelal traditionele, klassikale IT opleiders.

Over MyCademy
Het is voor vrijwel elk bedrijf een uitdaging om de kennis van IT-professionals op peil te houden. De technologische ontwikkelingen gaan razendsnel en wie niet meegaat heeft geen toekomst. MyCademy gelooft in continu leren voor IT-professionals omdat succesvolle medewerkers organisaties succesvol maken. MyCademy biedt een totaalconcept aan waarmee we IT-organisaties en interne IT-afdelingen helpen de stap te maken naar de continu lerende organisatie. Dit concept bestaat uit de online leeromgeving MyCademy.com, een zeer grote bibliotheek (45.000+ items) aan cursusmateriaal en continue begeleiding door ervaren consultants. Alles gericht op het continu ondersteunen van de huidige en toekomstige IT-kennisbehoefte. Klanten krijgen via het MyCademy-platform voor continu leren een eigen persoonlijke IT-academy. Een academy die op ieder device en op ieder gewenst moment beschikbaar is en waarmee de volledige leerreis van medewerkers wordt ondersteund, een leven lang.