Jan Veninga creative director Creative Marketing Group (CMG)

Per 1 september is Jan Veninga aangesteld als creative director van de Creative Marketing Group (CMG) in Leeuwarden. De benoeming is een belangrijke stap in de ontwikkeling van CMG, die vol ambitie koerst op verdere groei.
Dingen maken die nog niet bestaan
Veninga zit vol energie om in het uitgebreide speelveld van CMG zijn creatieve vleugels uit te slaan. “Ik draag er graag aan bij CMG verder te brengen en de groep te helpen groeien tot een herkenbare speler op nationaal niveau. Met de poten stevig in de klei, dat spreekt bij mij voor zich. En zonder powertalk. Want als je echt goed bent, dan heb je dat niet nodig. Creativiteit. Dat is waarmee je je onderscheidt. Alles wat ons pand verlaat, moet opvallen. Ken je die quote van Jonathan Swift? ‘He was a bold man that first ate an oyster.’ Me op het lijf geschreven. Buiten de gebaande paden durven gaan, dingen maken die nog niet bestaan.”
Door de wol geverfd
Veninga (58) is een door de wol geverfde professional met een rijke staat van dienst in het design- en marketingvak. Na elf jaar ervaring als artdirector bij verschillende communicatie- en reclamebureaus, was hij zeven jaar creative director bij Hemmen & Solarz, later HSCG in Leeuwarden. Daarna gaf hij acht jaar leiding aan de internetafdeling van HSCG. In 2005 startte hij samen met zijn twee compagnons communicatie- en designbureau Buro Klei. In zijn nieuwe rol bij CMG is Veninga hoofdverantwoordelijk voor de creatieve vertaling van strategie naar concept, waarbij hij zijn kennis en expertise onder meer zal inzetten voor webapplicaties, mobiele apps en crossmediacampagnes.
Groeiambitie
Timo Weda, algemeen directeur CMG: “CMG is inmiddels volledig ISO-gecertificeerd en werkt op dit moment al voor opdrachtgevers als Albert Heijn, Vodafone Ziggo, ING en Friesland Campina. Daar voegen we graag meer grote namen aan toe. Jan is een ijzersterke conceptdenker en zit vol creatieve ideeën. Ik ben ervan overtuigd dat hij als onze creative director een significante rol kan spelen in het realiseren van onze groeiambitie.”
Over CMG
Internetbureau Coolminds, hostingcenter Network Ops, callcenter CrossOver, creatief bureau WEDA BigID en online marketingbureau GOTO11. Eén groep. Honderd marketing creatives. CMG biedt alle disciplines in het complete marketingcommunicatietraject geïntegreerd aan, voor verrassend én meetbaar merksucces.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.