Industry Wire

Geplaatst door Just-Eat Benelux

Just-Eat.nl start TV-campagne met animatiefiguren

Belly & Brain

De campagne draait om de animatiefiguren Belly & Brain, twee vrienden die tevens tegenpolen zijn. Belly is groot, onhandig, heeft altijd honger en is alles behalve slim. Brain is daarentegen klein, slim en helpt Belly om snel en gemakkelijk aan eten te komen. De voice-over achter de animatie werd ingesproken door presentator Eddy Zoëy.

“Wij vinden Belly & Brain enorm grappig en denken dat ze onze boodschap uitstekend en op een leuke manier kunnen vertellen,” aldus Laurens Groenendijk, managing director Just-Eat Benelux. “De slimme manier van eten bestellen wordt, uiteraard vooral door Brain, op speelse wijze onder de aandacht gebracht.”

Nieuw gezicht

De animatiefiguren moeten de nieuwe gezichten worden van Just-Eat. “We willen geen platte website zijn, maar een merk met een gezicht. We hopen met deze campagne een eerste stap te zetten om dit te bereiken,” vertelt Groenendijk. Voor de animatiefiguren is tevens een campagnewebsite (www.bellyandbrain.nl) gemaakt waar de filmfragmenten zijn terug te vinden. Daarnaast kunnen bezoekers de fragmenten op gemakkelijk manier doorplaatsen op hun online sociale netwerken.

Meer dan een pilot

De campagne is bedacht door het Britse Hooper Galton en is vanaf vandaag op zowel televisie als het web te zien. De TV-campagne loopt af op 12 april 2010. Hoewel Belly & Brain een pilot is, wil Just-Eat.nl de animatiefiguren vaker inzetten in zijn campagnes. “Mensen moeten fan worden van deze twee nieuwe vrienden. Zo kunnen mensen bijvoorbeeld al vrienden worden met Belly & Brain op Hyves (http://belly-brain.hyves.nl). En op die manier natuurlijk ook van Just-Eat en het eten dat men kan bestellen,” aldus Groenendijk.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht