Kagiso Media Radio kiest voor Nederlands Masslytics als attributiepartner voor adverteerders

De Zuid-Afrikaanse mediagigant Kagiso Media en de Nederlandse start-up Masslytics zijn een samenwerking aangegaan die het voor adverteerders op Jacaranda FM en East Coast Radio FM mogelijk maakt om de directe impact van hun radiocampagnes op websitebezoekers, leads en sales te meten.
Dankzij deze samenwerking kunnen adverteerders op twee van de meest prominente Zuid-Afrikaanse radiostations direct zien hoeveel online engagement en conversies de radiocampagne genereert. Deze mogelijkheid introduceert een nieuw niveau van curreny in de Zuid-Afrikaanse markt, die door het wegvallen van het bereiksonderzoek een grote stap voorwaarts maakt door adverteerdersresultaat als currency te nemen.
Kagiso Media Radio is een divisie van Kagiso Media en eigenaar van Jacaranda FM en East Coast Radio. Samen bereiken deze stations wekelijks miljoenen luisteraars en zijn het de grootste private radiozenders van het land.
Masslytics is een in Groningen gevestigde MarTech start-up die gespecialiseerd is in radio- en tv-attributie. Het platform analyseert radiouitzendingen in real time en koppelt die aan meetbare online resultaten. Zo krijgen adverteerders inzicht in hoe hun campagnes websiteverkeer, leads en sales genereren. De technologie maakt het mogelijk om de ROI, ROAS, CPA, CPL of CPO van traditionele radiocampagnes inzichtelijk te maken, ook als ze via FM of DAB+ zijn uitgezonden.
Het partnership bouwt voort op het succes van de “A Million And Change”-competitie, een grootschalige campagne waarin Kagiso Media Radio één miljoen rand (50.000 euro) weggaf aan een luisteraar via radioadvertenties. Met de technologie van Masslytics kon Kagiso Media de aanzienlijke stijging in websitebezoeken, leads en engagement die direct uit de campagne voortkwamen nauwkeurig meten en aantonen, waarmee bewezen werd dat radio tastbare en meetbare resultaten kan opleveren
“Dit partnerschap onderstreept onze voortdurende inzet voor innovatie en het leveren van meetbare waarde aan onze adverteerders,” zegt Nick Grubb, CEO van Kagiso Media Radio. “We zijn trots dat we deze service nu kunnen aanbieden aan onze klanten bij Jacaranda FM en East Coast Radio FM.”
“Radio blijft een van de krachtigste manieren om doelgroepen te bereiken en in beweging te brengen,” aldus Floris Schakelaar, CEO & oprichter van Masslytics. “Onze technologie maakt het mogelijk om exact te zien hoe die doelgroepen online reageren. We zijn blij dat we deze mogelijkheid samen met Kagiso Media Radio naar Zuid-Afrika kunnen brengen.”
Adverteerders die meer willen weten over deze service kunnen contact opnemen met hun accountmanager bij Kagiso Media Radio.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.