Industry Wire

Geplaatst door Communited

Kamer van Koophandel gestart met geavanceerde Afspraken Online module Communited

Vanuit de KvK ontstond de vraag om in samenspraak met Lamson-Q, een online afsprakenmodule te leveren die geïntegreerd is met het klantvolg-systeem van Lamson-Q. Communited beschikte al over die ervaring, vanwege eerdere implementaties van KenTIC Afspraak Online bij o.a. de gemeenten Schiedam en Krimpen aan den IJssel. Ook deze beide projecten zijn in nauwe samenwerking met Lamson-Q voltooid. De Kamer van Koophandel Brabant zal nu starten met dit project, met de locaties ‘s Hertogenbosch, Tilburg en Eindhoven. Via de pagina https://afspraak.kvk.nl kunnen bezoekers van die vestigingen hun afspraak inplannen.

In het klantvolg-systeem van Lamson-Q zijn alle producten/diensten van de vestigingen gedefinieerd. De beschikbaarheid wordt direct gecontroleerd wanneer de bezoeker een locatie, gewenst tijdstip, product of dienst selecteert. Deze beschikbaarheid zal vertaald worden naar een online weekkalender, waarin de beschikbare tijden getoond worden.

Voor het genereren van de juiste tijdslots is een geavanceerd scheduling mechanisme ontwikkeld, zodat afspraken alleen op basis van daadwerkelijke beschikbaarheid ingeboekt kunnen worden. De bezoeker van KenTIC Afspraken Online kan zo een tijd selecteren die hem of haar uitkomt, terwijl de weekkalender rekening houdt met openingstijden, openingsdagen en tijdsduur per product of dienst.

Standaard modules die in KenTIC Afspraak Online worden meegenomen zijn o.a. uitgebreide rapportagemogelijkheden, een functionaliteit waarmee niet alleen een bevestiging, maar indien gewenst ook geautomatiseerd een reminder naar de klant gestuurd kan worden (per email maar ook eventueel per sms) en het uitgebreide balie management. Daarmee bedoelen we de mogelijkheid om voor meerdere producten op verschillende tijdstippen, balies en meerdere locaties een afspraak in te boeken en te configureren.

De oplossing voor de Kamer van Koophandel is bovendien schaalbaar om in de toekomst het aantal locaties heel eenvoudig uit te kunnen breiden, om zodoende zelfs landelijk te kunnen worden toegepast. Via één portaal dient een klant dan, op basis van een gewenst tijdstip en een locatie, een afspraak in te boeken voor verschillende producten zoals een inschrijving KvK of bedrijfsvoorlichting.

De beheersbaarheid van een dergelijk landelijk systeem is erg belangrijk. Het beheer en de configuratie van KenTIC Afspraak Online zal ook via één omgeving gaan verlopen, waartoe wel meerdere personen zijn geautoriseerd. Veel beheerwerkzaamheden dient de KvK vervolgens gemakkelijk zelf uit te kunnen voeren. Hierbij denken we aan het aanpassen van openings- en sluitingstijden, maar ook aan het aanmaken van balies, producten, locaties en de koppeling daartussen.

“De samenwerking met Lamson-Q en Communited liep van begin af aan goed. Beide partijen blijken goed in staat om de wensen van de business te vertalen in technische oplossingen en in een aantal gevallen gaf de techniek nieuwe invalshoeken voor de business. Wat mij betreft doen beide partijen recht aan het credo van Communited”, aldus Henrie de Ruiter, teamleider Bedrijfsvoorlichting bij de Kamer van Koophandel Brabant.

Over Communited
Communited is gevestigd in Oud-Beijerland en is, met innovatieve en strategische webtoepassingen, een eye-opener voor vooruitstrevende overheden en ondernemingen. In elk project wordt de visie en strategie van de organisatie als uitgangspunt genomen. Diepgaande kennis van de klant en klantomgeving is hierbij noodzakelijk, om te begrijpen wat de klant bedoelt én onbewust wil. Door deze marktkennis te integreren met een grote ervaring in webconcepten en bijbehorende technieken is ‘out of the box thinking’ mogelijk. Zo kan Communited de juiste strategische concepten voor haar klanten identificeren.

Over Lamson-Q
Lamson-Q levert geavanceerde klantverwijs-systemen voor bedrijfsleven, overheid en de medische branche. Momenteel is Lamson-Q gevestigd in Zeist, maar zal door de aanhoudende groei eind dit jaar naar een groter bedrijfspand verhuizen in Utrecht (De Meern). Door het klantverwijs-systeem van Lamson-Q heeft een organisatie volledig inzicht in het klantgedrag en de kwaliteit van de dienstverlening door de organisatie. Op basis van de management informatie die het systeem genereert kan een organisatie kosten besparen en de dienstverlening aan klanten verbeteren.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht