Industry Wire

Geplaatst door Kantar

Kantar onthult verwachtingen voor het medialandschap in 2019

Kantar heeft een rapport uitgebracht waarin de voorspellingen voor het medialandschap in 2019 worden beschreven. We schetsen welke trends op korte termijn van invloed gaan zijn op merken, bureau’s en mediaplatformen.

In Media Predictions 2019 signaleert Kantar ontwikkelingen als augmented reality en influencer marketing terugkomen in de 12 trends die Kantar signaleert.

1. Analytics en Artificial Intelligence zullen uiteindelijk de ROI-kloof overbruggen.
Een geraffineerder gebruik van gegevens, gecombineerd met analytische technieken en de inzet van kunstmatige intelligentie (AI), zal het marketeers gemakkelijker maken om de ROI (return on investment) echt te kunnen meten.

2. Merken gaan meer doen met spraaktechnologie.
Marketeers zullen steeds vaker spraaktechnologie creatief inzetten in de marketingmix.

3. Marketeers gaan op sociale media bouwen aan vertrouwen en meer interactie.
Marketeers kijken naar China om te leren hoe ze nieuwe technologieën op sociale media kunnen inzetten om te werken aan vertrouwen en meer interactie met volgers.

4. Merken gaan werken aan exponentiële ervaringen.
Merken zullen gaan werken aan nieuwe soorten ervaringen voor consumenten en leren hoe zij deze ervaringen kunnen integreren en evalueren.

5. Betere gender-segmentatie in advertenties.
Merken gaan serieuzer kijken naar de beeldvorming van vrouwen in advertenties.

6. Amazon komt eraan!
Amazon wordt een belangrijke partij in de digitale reclamewedloop op al haar platformen.

7. Videoadvertenties zullen veranderen.
Online videoadvertenties staan op eigen benen, en zijn niet langer slechts bewerkte tv-reclames.

8. Terug naar het grote scherm.
De televisie maakt een comeback, het medium wordt in 2019 groter en beter dan ooit.

9. Kunstmatige intelligentie (AI) wordt een grote driver achter media targeting.
Nieuwe ontwikkelingen in marketingautomatisering gaan sneller met behulp van kunstmatige intelligentie.

10. Influencer marketing gaat meer draaien om geloofwaardigheid.
Merken zullen proberen vertrouwen het te winnen van consumenten door micro-influencers in te zetten.

11. Doelgerichte targeting is de sleutel tot het bouwen van sterke merken.
Om beter te kunnen targeten zullen merken geavanceerdere gegevensbronnen inzetten, en dat combineren met meer digitale creativiteit.

12. Een nieuwe realiteit voor marketeers.
Merken gaan de rol van Augmented Reality verkennen bij het opbouwen van merken.

Eric Salama, CEO Kantar: ‘Het medialandschap blijft constant onderhevig aan innovatie en verandering, toch denk ik dat we nog verrast zullen worden door de snelheid waarmee technologieën als kunstmatige intelligentie op de korte termijn zullen worden ingezet. Connected intelligence in al zijn vormen komt heel snel dichterbij, net als nieuwe technologische mogelijkheden, zoals spraaktechnologie. Hoe we mediabereik en -effectiviteit meten, evolueert ook in rap tempo; klanten zullen eindelijk de impact van hun investeringen beter kunnen meten. Al met al geloof ik niet dat er ooit een spannender tijd in marketing is geweest.’

Download het complete rapport op: https://goo.gl/uQ5WpA

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht