Industry Wire

Geplaatst door Orange Business

KDDI en Orange Business Services gaan een miljoen Europese voertuigen van IoT-diensten voorzien

De Japanse telecommunicatiedienstverlener KDDI, heeft Orange Business Services geselecteerd om een op maat gemaakt IoT-platform te ontwikkelen voor de Japanse autofabrikanten Toyota en Mazda. Via dit platform worden een miljoen Mazda’s en Toyota’s voor de Europese markt van connected car-oplossingen voorzien.

De oplossing van Orange zal er in eerste instantie voor zorgen dat de Japanse autofabrikanten connectiviteitsdiensten kunnen aanbieden in 63 Europese landen via Orange cellular connectivity.

De connectiviteitsoplossing van Orange Business Services integreert in KDDI’s eigen platform en zorgt voor veilige, betrouwbare IoT-connectiviteit voor Toyota en Mazda om zo de eindervaring van de bestuurder te verbeteren. De benodigde cloudverbindingen worden met behulp van Orange-backbone-netwerken opgezet. Dit zorgt voor betrouwbare en beveiligde verbindingen tussen de platforms.

Europese rijervaring

Connected IoT-diensten zijn cruciaal om de rijervaring van onze klanten te verbeteren”, zegt Mr. Ken Sakai, Managing Director van KDDI Europe, Ltd. “Het IoT-platform van Orange zorgt voor meer persoonlijk gemakt bij de Europese tak van Toyota en Mazda. Hierdoor profiteren automobilisten van de beste alternatieven op het gebied van veiligheid, beveiliging en in-car-ervaring.”

“Om aan de toenemende vraag naar een betere rijervaring te voldoen, zijn alle innovatieve autofabrikanten op dit moment bezig met IoT”, zegt Valerie Cussac, Senior Vice President, Smart Mobility Services, Orange Business Services. “Na uitgebreid onderzoek en een pilot met KDDI hebben we een op maat gemaakt IoT-platform ontwikkeld. Dit platform zorgt ervoor dat innovatieve connectiviteitsdiensten voor meer veiligheid en gemak, nu ook beschikbaar zijn voor Europese automobilisten.”

Over KDDI

KDDI is een Japanse telecomaanbieder die zowel mobiele als vaste communicatie aanbiedt. Met een gevestigde basis van meer dan 58 miljoen klanten en het “au”-merk, breidt KDDI zijn diensten uit naar de “Life Design”-business, met inbegrip van e-commerce, fintech, landelijke elektriciteitsdiensten, entertainment en onderwijs. Met 60 jaar ervaring richt KDDI zich nu op het creëren van een slimme infrastructuur door middel van IoT-technologieën en open innovatie met partners en startende bedrijven in diverse sectoren. KDDI versnelt de wereldwijde groei met activiteiten in Myanmar en Mongolië, en in de wereldwijde ICT-business met het merk “TELEHOUSE”. KDDI (TYO:9433) is genoteerd aan de beurs van Tokio. http://www.kddi.com/english/.

Over Orange Business Services

Orange Business Services is een netwerk-native digital services bedrijf en de wereldwijde enterprise divisie van de Orange Group. Het verbindt, beschermt en innoveert voor bedrijven over de hele wereld om duurzame bedrijfsgroei te ondersteunen. Orange Business Services maakt gebruik van de expertise op het gebied van connectiviteit en systeemintegratie in de digitale waardeketen en is goed geplaatst om wereldwijde bedrijven te ondersteunen op gebieden zoals softwaredefined networks, multi-cloud services, Data en AI, smart mobility services en cybersecurity. Het begeleidt ondernemingen veilig in elke fase van de levenscyclus van gegevens, van verzameling, transport, opslag en verwerking tot analyse en delen.

Met bedrijven die floreren op het gebied van innovatie, plaatst Orange Business Services haar klanten in het hart van een open samenwerkingsecosysteem. Dit omvat de 27.000 medewerkers, de activa en expertise van de Orange Group, haar technologie en zakenpartners, en een pool van fijn geselecteerde start-ups. Meer dan 3.000 multinationale ondernemingen, evenals twee miljoen professionals, bedrijven en lokale gemeenschappen in Frankrijk, stellen hun vertrouwen in Orange Business Services.

Voor meer informatie, bezoek www.orange-business.com of volg ons op LinkedIn,  Twitter en onze blogs.

Orange is een van ’s werelds toonaangevende telecomoperatoren met een omzet van 42 miljard euro in 2019 en 253 miljoen klanten wereldwijd op 31 maart 2020. Orange is genoteerd aan euronext Parijs (ORA) en aan de New York Stock Exchange (ORAN). In december 2019 presenteerde Orange haar nieuwe strategisch plan “Engage 2025”, geleid door sociale en milieu-verantwoording. Terwijl het versnellen van groeigebieden, zoals B-to-B diensten en het centraal stellen van data en AI, zal de hele Orange Group een aantrekkelijke en verantwoordelijke werkgever zijn.

Orange en alle andere Orange product- of servicenamen in dit materiaal zijn handelsmerken van Orange of Orange Brand Services Limited.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht