Kennis- en carrièreplatform RightBrains en MCS PR gaan samenwerken
Zeist/Hoofddorp, 2 oktober 2017 – RightBrains, het kennis- en carrièreplatform voor vrouwen in het digitale werkveld, en MCS PR, Nederlands meest ervaren communicatiebureau voor de ICT-sector, gaan samenwerken. Door samenwerking willen beide partijen de instroom en doorstroom bevorderen van vrouwen voor een carrière in digitale technologie. Er is bij organisaties immers een groot tekort aan digitaal talent om goed mee te kunnen in de digitale transformatie.
Geke Rosier, oprichter van RightBrains: “Organisaties zullen mee moeten in de digitale transformatie om hun hoofd boven water te houden. Daarvoor hebben zij ook digitaal talent nodig. Mensen die intuïtief zijn en agile kunnen bewegen, bij wie de nadruk minder ligt op de kennis van de techniek en meer op de toegevoegde waarde. Vrouwen kunnen met hun specifieke talenten heel goed aan deze behoefte voldoen. Desondanks vormen zij een onvoldoende aangeboorde bron van talent. Samen met MCS PR kunnen we een extra impuls geven om hierin verandering te brengen.”
Perlita Fränkel, Managing Partner MCS PR: “In de ICT-sector is er al jarenlang een groot gebrek aan digitaal talent. De digitale transformatie en de vaardigheden die daarvoor nodig zijn hebben deze problematiek nog verergerd. Net als RightBrains zijn we er van overtuigd dat vrouwen een veel grotere rol kunnen spelen in de digitale transformatie. Maar nog altijd zijn er in de Nederlandse ICT-sector nauwelijks vrouwen te vinden. We ondersteunen RightBrains dan ook graag bij het aanpakken van deze problematiek.”
RightBrains is een kennis- en carrièreplatform om getalenteerde vrouwen te inspireren, te verbinden en de mogelijkheid te geven zichzelf verder te ontwikkelen in het digitale werkveld. RightBrains doet dit voor vrouwen vanaf hun afstuderen tot aan het eind van hun carrière. Verder brengt RightBrains vraag en aanbod in het werkveld bij elkaar met als doel het tekort aan digitaal talent terug te brengen.
Over RightBrains
De missie van RightBrains is de instroom en doorstroom te bevorderen van hoogopgeleide vrouwen in het werkveld van de digitale technologie. Dit met als doel diversiteit, en daarmee innovatie en veranderkracht, binnen organisaties te vergroten. RightBrains biedt deze vrouwen een omgeving voor opleiding en ontwikkeling en geeft organisaties de mogelijkheid om met deze unieke doelgroep te ‘connecten’ via een online platform. Geke Rosier is oprichter van RightBrains. Sinds 2011 ontwikkelt zij initiatieven om een bijdrage te leveren aan het vergroten van diversiteit. Zij is bedenker en co-auteur van het boek Ronde vormen in IT (2011), initiatiefnemer van het RightBrains Digital Leadership programma in samenwerking met docenten van Nyenrode Business Universiteit (2015) en co-createur van het magazine I LOF IT (2015). Meer informatie: www.rightbrains.nl.
Over MCS PR
MCS PR is Nederlands meest ervaren PR-bureau voor de technologiesector. De afgelopen 25 jaar hebben talloze vooraanstaande technologiebedrijven waaronder Akamai, Cisco, Fox-IT, Garmin, HP, Intel, McAfee, Microsoft en TomTom een beroep gedaan op MCS PR voor de communicatie met hun doelgroepen. MCS PR ondersteunt zijn klanten van strategie tot uitvoering, steeds met focus op resultaten. MCS heeft voor diverse klanten diversiteits- en LBGT-campagnes ondersteund, waaronder Girls Day voor Cisco, the Women Inc. Out Of Office Event voor Microsoft en LGBT-gerelateerd werk voor Intel. Specifiek voor klanten die zich op de Benelux richten heeft MCS PR onder de naam CheckTwice een partnership met Quadrant Communications in België. Voor meer informatie: www.mcspr.nl en www.checktwice.eu.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.