Kentico als Challenger gepositioneerd in Gartner Magic Quadrant voor Web Content Management
Amsterdam, 3 oktober 2016 – Kentico Software, leverancier van de gelijknamige totaaloplossing voor CMS, e-commerce en online marketing, heeft een nieuwe stap gezet in zijn snel voortschrijdende evolutie. Het bedrijf is gepositioneerd door Gartner, Inc., wereldwijd toonaangevend informatie technologie onderzoeks- en adviesbureau, in het Challengers Quadrant van zijn Magic Quadrant voor Web Content Management (WCM). Download hier Gartner’s 2016 rapport.
“Een eersteklas leverancier in de WCM-markt zijn, behelst meer dan alleen het hebben van een bewezen product,” aldus Petr Palas, oprichter en CEO van Kentico. “We hebben al 25.000 websites – van startups tot Global Fortune 500 organisaties – draaien op Kentico in meer dan 100 landen, geleverd door ons netwerk van 1.000 digital agency partners. En nu Kentico genoemd wordt als uitdager in het Gartner Magic Quadrant voor WCM, hebben we het gevoel dat we dit als een extra bevestiging van onze visie kunnen zien; wij bieden een all-in-one enterprise platform waarmee gebruikers uitzonderlijke online digitale marketing en e-commerce successen kunnen behalen.”
Focus op succes van gebruikers met all-in-on platform
Kentico werd meer dan een decennium geleden opgericht met één visie in het achterhoofd. Namelijk om een uitzonderlijke digitale platform te bouwen, dat gebruikers de mogelijkheid biedt als nooit te voren te verbinden met hun klanten en ze zo te helpen hun bedrijfsdoelstellingen te realiseren of zelfs te overtreffen. Intussen is het bedrijf uitgegroeid van een startup tot een wereldwijd opererende organisatie, maar Kentico is altijd trouw gebleven aan deze visie. Door het creëren van een alles-in-één platform voor het ontwikkelen en implementeren van websites, het beheren van contacten en campagnes, het volgen van de customer journey, het aanbieden van wereldwijde e-commerce-functionaliteit en het meten en analyseren van de resultaten, helpt Kentico zijn gebruikers digitale marketing en e-commerce successen te behalen.
Over het Magic Quadrant voor WCM
Gartner’s Magic Quadrant voor WCM is een jaarlijks onderzoek dat nu voor het achtste jaar op rij is uitgevoerd. Geïntroduceerd in 2009, biedt het onderzoek een brede kijk op de relatieve posities van de verschillende concurrenten in de WCM-markt – Niche Players, Challengers, Visionaries of Leaders. Door het toepassen van een grafische bewerking en een uniforme set evaluatiecriteria, helpt het Magic Quadrant voor WCM bedrijven de volledigheid van de visie van elk bedrijf, evenals hun vermogen om uit te voeren, snel vast te stellen.
Disclaimer:
Gartner beveelt geen leveranciers, producten of services die zijn beschreven in zijn wetenschappelijke publicaties aan. Ook adviseert Gartner technologiegebruikers niet om alleen voor leveranciers met de hoogste ratings of een andere waardering te selecteren. De onderzoekpublicaties bestaan uit de adviezen van Gartner’s onderzoeksorganisatie en mogen niet worden beschouwd als verklaringen van de feiten. Gartner verwerpt alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek, met inbegrip van alle garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.
##
Over Kentico
Kentico is softwareontwikkelaar en leverancier van een totaaloplossing voor CMS, e-commerce en online marketing. De value for money propositie van Kentico zorgt ervoor dat elke type organisatie, van groot tot klein, verbluffende websites kan maken en de efficiëntie en effectiviteit van hun marketingactiviteiten kan vergroten. Bedrijven kunnen met Kentico in contact treden met klanten, inzicht krijgen in klantwensen, customer journeys inrichten, content beheren, online verkoop realiseren en de samenwerking in de eigen organisatie optimaliseren. Wereldwijd draaien momenteel meer dan 25.000 websites in 100 landen op Kentico. Nederlandse Klanten zijn onder andere de Provincie Flevoland, SOS Kinderdorpen, Zeeman, BOVAG, Trans Link Systems, UMC Utrecht en NCOI.
Voor meer informatie: www.kentico.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.