Geplaatst door Flow.ai

Khoros versterkt leidende webcare positie met overname van AI & Machine Learning expert Flow.ai

Tilburg (28 januari 2021) – Flow.ai (https://flow.ai), een innovatief conversational AI-platform voor het ontwerpen en beheren van chatbots, heeft vandaag aangekondigd dat het is overgenomen door Khoros (https://khoros.com), een wereldwijde leider in webcare software.

De overname van Flow.ai zorgt er voor dat Khoros zijn conversational AI en Machine Learning (ML) mogelijkheden en expertise significant kan verbeteren. Hiermee investeert het bedrijf verder in zijn automation framework dat het webcare platform van Khoros ondersteunt. Khoros biedt momenteel zijn klantgerichte chatbot, Khoros Bot (https://khoros.com/platform/care/chatbot), aan als een volledig ontwikkelde, gebruiksklare dienst die gemakkelijk kan worden geïntegreerd met Khoros Care. Met Flow.ai breidt Khoros de AI en ML-mogelijkheden uit die beschikbaar zijn voor bedrijven in de vorm van self-service en professionele services.

Met de overname van Flow.ai kan Khoros een visuele self-service state-of-the-art botoplossing aanbieden aan zijn klanten. Het bedrijf biedt ook deskundige begeleiding op het gebied van botstrategie via zijn Strategic Services (https://khoros.com/services/strategic-services), dat merken kan helpen bij het identificeren van de stappen in het klanttraject die het beste zijn geschikt voor automatisering.

“Flow.ai is een geweldig bedrijf en leider op het gebied van chatbots en Conversational AI. We zijn verheugd het team te verwelkomen bij Khoros”, aldus Mike Betzer, algemeen directeur van Khoros Care. “Bij Khoros geloven we al lang in de kracht van AI en ML, en hebben we er strategisch in geïnvesteerd om merken de kracht te geven om slimmer, beter en efficiënter met hun klanten om te gaan – we zijn verheugd om dit voort te zetten met Flow.ai.”

“We hebben Flow.ai ontwikkeld met een duidelijke visie op de vele mogelijkheden van Conversational AI, en we zijn verheugd om ons bij het Khoros team aan te sluiten waar ze dezelfde overtuigingen delen”, aldus Gijs van de Nieuwegiessen, mede-oprichter en CEO van Flow.ai. “We zijn verheugd om de gecombineerde kracht van onze platforms te realiseren en onze wederzijdse innovaties te versnellen om bedrijven de AI-ervaringen te geven waar ze naar streven om hun klanten beter van dienst te zijn.”

Over Flow.ai

Flow.ai is een toonaangevend drag and drop botplatform voor het ontwerpen en maken van AI-chatbots voor kanalen als Facebook, WhatsApp en web. Daarnaast levert het professionale AI en ML services. Flow.ai werd in 2016 opgericht door Gijs van de Nieuwegiessen, Murat Ozmerd en Sander Wubben. Nederlandse klanten van Flow.ai zijn onder andere Mediamarkt, Samsung en Wehkamp. Flow.ai ontvang eerder een investering van Techstars.

Over Khoros

Khoros is wereldwijd leider op het gebied van software en services voor webcare. Ze bouwen enterprise software en bieden professionele services voor digitale klantenservice, berichtenuitwisseling, chat, online communities en beheer van sociale media.

Meer dan 2000 merken gebruiken Khoros om ongeveer 500 miljoen dagelijkse digitale interacties te verwerken. Khoros heeft meer dan 10 brancheprijzen van TrustRadius, Stevie Awards, G2 en meer gewonnen. Het in Austin, Texas gevestigde bedrijf is ontstaan uit een samenvoeging van Spredfast en Lithium, heeft 9 kantoren wereldwijd en Vista Equity Partners is de belangrijkste investeerder. Bezoek https://khoros.com voor meer informatie.

Voor meer informatie over de  AI & ML strategie van Khoros, ga naar https://khoros.com/platform/ai-ml.

Aanvullende informatie over het webcare platform van Khoros is te vinden op https://khoros.com.