Kingston Digital lanceert tweede generatie MobileLite Wireless mediastreamer

Kingston Digital Europe Co LLP, een divisie van Kingston Technology Company Inc., de onafhankelijke wereldleider in geheugenproducten, introduceert de MobileLite Wireless G2die later deze maand verkrijgbaar is. Met de MobileLite Wireless G2 kunnen smartphone- en tabletgebruikers de ingebouwde opslagcapaciteit van hun toestellen uitbreiden en content streamen en delen met anderen. Bovendien is de MobileLite Wireless G2 uitgerust met een 3,8 V batterij van 4640 mAh om mobiele toestellen op te laden en met een directe ethernetpoort voor draadloze internetrouting en wifi-bridging. De USB-poort biedt ook ondersteuning van een 3G-dongle.

De nieuwe MobileLite Wireless G2 van Kingston is de beste oplossing om de opslagcapaciteit van een mobiel toestel uit te breiden, waardoor gebruikers niet langer bestanden hoeven te wissen omdat er geen ruimte meer is op hun smartphone of tablet. In plaats daarvan kunnen zij voortaan draadloos foto’s, video’s of muziek overzetten op een USB-drive of flash-kaart. Doordat film, muziek, foto’s en documenten gestreamd en met andere gebruikers gedeeld kunnen worden, is de MobileLite Wireless G2 ideaal voor reizen en vrije tijd. Het is zelfs mogelijk om foto’s en video’s rechtstreeks naar social media te versturen zonder eerst verbinding te maken met een pc. De MobileLite Wireless app is beschikbaar via Google Play (Android), Apple App store en Amazon store (Kindle, Kindle Fire).

Gebruikers die vaak onderweg zijn, stellen de MobileLite Wireless G2 vooral op prijs omdat ze er andere toestellen mee kunnen opladen en omdat het apparaat ethernet-ready is. Als de ingebouwde batterij van de MobileLite Wireless G2 volledig is opgeladen, kunnen de meeste smartphones er twee keer mee worden opgeladen1. Doordat het apparaat een rechtstreekse verbinding van een draadloze 3G internet-dongle ondersteund en is voorzien van een directe ethernetverbinding, kunnen gebruikers constant verbonden zijn. De MobileLite Wireless G2 doet dus dienst als mobiele router en gedeelde netwerk-drive (NAS).

“MobileLite Wireless G2 is een prachtig apparaat om foto’s, video’s, muziek en andere bestanden draadloos te delen met vrienden en familie,” verklaart Niels Burnet, Business Development Manager Nederland bij Kingston Technology. “Bij continu gebruik houdt de batterij het tot 13 uur vol en dat is ruim voldoende om uw smartphone of tablet van stroom te voorzien of uw kinderen bezig te houden tijdens een lange reis.”

Kingston biedt twee jaar garantie op de MobileLite Wireless G2. Ga voor meer informatie naar www.kingston.com/en.

Kingston is te vinden op:
YouTube: http://www.youtube.com/kingstontechmemory
Facebook: http://www.facebook.com/kingstontechnologyeurope