Klant kan nu zelf tijd kiezen voor een afspraak bij ruim 200 Vakgarages

De Vakgarages waren op zoek naar een klantvriendelijk afsprakensysteem wat zou gaan helpen bij het realiseren van de e-commerce doelstellingen. Door de strategische samenwerking met Libersy kon deze doelstelling gerealiseerd worden. E-commerce specialist Libersy heeft namelijk de 'appointment maximizer for garages' ontwikkeld. Een innovatieve en zeer gebruiksvriendelijke afsprakenmodule voor zowel de klant als garagehouder.
Medio juni kunnen klanten gebruik maken van de afsprakenmodule via de website van de individuele Vakgarages. Zodra men de keus gemaakt heeft kan de klant direct een afspraak inplannen voor bijvoorbeeld een airco check of een bandenwissel.
"We willen graag de klant centraal zetten en gemak bieden door laagdrempelig zelf een afspraak via internet te laten plannen wanneer het hem of haar uitkomt”. Aldus voorzitter en directeur van de Stichting Vakgarage, Christien den Uil over de samenwerking met Libersy. “Door de jarenlange ervaring van Libersy zijn we in staat geweest om ons afsprakenproces snel te verbeteren en de conversie te verhogen, wat onze Vakgarages meer tijd voor de klant biedt én een hogere omzet. Ze wisten ons zelfs enkele ideeën aan te reiken waar we zelf nog niet aan gedacht hadden.” Den Uil ziet ook mogelijkheden voor de leasemarkt met deze internet afsprakenservice.
Sales Manager Herman Unema van Libersy voegt hier aan toe "Een belangrijke focus voor Libersy is automotive. Door de kennis die wij hebben over de wensen in deze sector en onze ervaring en expertise op dit vlak, zorgen wij ervoor dat de klant centraal staat. Als je er aan denkt om naar de garage te moeten, wil je direct een afspraak kunnen maken zonder te hoeven bellen of te wachten tot de garage bereikbaar is. Anderzijds realiseren we substantiële tijd- en kostenbesparingen plus meer omzet voor de Vakgarages.” Unema geeft aan dat de communicatie tussen consument en garages aan het verschuiven is. “Mensen willen steeds meer doen via internet. Je kunt je droomauto volledig op internet samenstellen. Waarom zou je dan moeten bellen tijdens openingstijden om een afspraak voor bijvoorbeeld onderhoud te maken?” Libersy biedt ook mogelijkheden voor bijvoorbeeld het via internet reserveren van een proefrit in de auto van je keuze. De auto staat dan voor je klaar op het tijdstip dat je zelf hebt uitgekozen.
Over Libersy
Sinds 2008 levert Libersy een online afsprakensysteem uit de cloud voor dienstverleners zoals garages, kappers, tandartsen en nagelstudio's. Het stelt klanten, cliënten of patiënten in staat online een afspraak te plannen. Libersy vindt dat professionele dienstverleners zoveel mogelijk met hun vak bezig moeten zijn en zo min mogelijk met het beheren van hun afspraken. Daarom heeft Libersy een geavanceerd maar zeer eenvoudig te gebruiken afsprakensysteem ontwikkeld. Het platform is gemaximaliseerd voor resultaat en minimaliseert de benodigde tijd voor het plannen van afspraken. Dat is waarom Libersy Calendar ‘the appointment maximizer for professionals’ is. Het platform bedient vele dienstverleners, hoofdzakelijk in Engeland, Duitsland en Nederland. Libersy biedt voor business partners een volledig white labelled oplossing. Het is de ambitie van Libersy om het grootste online afsprakenplatform van Europa te worden.
Meer informatie: www.libersy.com
Over Stichting Vakgarage
Vakgarage is de oudste (sinds 1991) enige écht onafhankelijke garageformule van Nederland. Het verschil met alle andere garageformules in Nederland is dat Vakgarage geen eigendom is van een onderdelenmerk, importeur of grossier. Onafhankelijk betekent in ons geval dus ook zeker merkonafhankelijk.
De aangesloten Vakgarages, verenigt in Stichting Vakgarage, zijn eigenaar van het concept. Daarom staan bij Vakgarage altijd de belangen van de aangesloten ondernemers centraal en die gaan veel verder dan alleen onderdelen. Iedere Vakgarage is aangesloten bij de BOVAG en RDW erkend. Vakgarage hanteert daarnaast een eigen kwaliteitsplan genaamd Vakplan waarvan de eisen hoger liggen dan die van de BOVAG. Vakplan is gekoppeld aan internationale kwaliteitsnorm ISO 9001:2008.
Meer informatie: www.vakgarageworden.nl / www.vakgarage.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.