Klarna en ontwerper Angelo Trofa lanceren eigen voetbalshirt rondom VAR-discussie

Amsterdam, 26 augustus 2019 – Klarna, leverancier van betaaloplossingen voor webshops, heeft samen met de Britse ontwerper Angelo Trofa een COPA sportshirt ontworpen. De directe aanleiding van de samenwerking is het debat rondom het controversiële Video Assistent Scheidsrechterssysteem (VAR). Het ontworpen shirt viert het maken van eerlijke beslissingen, zowel binnen als buiten het sportveld. Klarna positioneert zich hiermee als de VAR van online retail en ondersteunt consumenten bij het maken van de juiste beslissing.
Annette Verdouw, Marketing Manager BeNeFra bij Klarna: “Met het ontwerpen van een mooi shirt, samen met Angelo Trofa, willen we op een originele en leuke manier bijdragen aan het VAR-debat. Het is een shirt voor iedereen die het graag goed wil doen, op en naast het veld. Voetbal heeft VAR, online winkelen heeft Klarna.”
Het ‘Klarna x VAR’-shirt is ontworpen door de Britse grafisch designer en kledingontwerper Angelo Trofa. Hij wordt regelmatig de huidige ‘Godfather’ van conceptueel kledingontwerp genoemd. Trofa publiceerde een vijfdelige voetbalmodeserie genaamd ‘Football Strip Concept’, waardoor zijn carrière in een stroomversnelling terecht kwam. Zo produceerde hij onder andere voetbalkleding voor het nationale team van Ierland. Trofa: “De inspiratie voor het VAR-shirt komt voort uit de VHS-stijlsymbolen: de play-, pause- en rewindknoppen. In mijn hoofd lijken de VAR-knoppen hier ook op, wat best een old school gedachte is. Voor het embleem heb ik gewerkt met een vorm die lijkt op de vorm van cameralenzen.”
—-
Over Klarna
Klarna, de wereldwijde disruptieve leider op het gebied van betalingen en bankieren én aanbieder van smoooth retaildiensten, werd in 2005 in Zweden opgericht. Klarna heeft momenteel een post money waardering van $5,5 miljard. Hiermee is Klarna niet alleen de grootste private fintech in Europa, maar ook een van de grootste private fintechs wereldwijd. Klarna biedt verkopers een flexibele reeks aan betaalalternatieven. Met deze betaalmogelijkheden kunnen consumenten overal gemakkelijk en veilig betalen zoals zij dat willen – online en in de winkel. Meer dan 130.000 verkopers, waaronder H&M, Adidas, ASOS, V&D, Omoda, Travelbags, Nike, AliExpress, Superdry en Gymshark hebben Klarna’s innovatieve winkelervaring mogelijk gemaakt. Deze reikt verder dan de daadwerkelijke transactie en stelt consumenten in staat om controle te hebben over hun persoonlijke financiën. Klarna heeft 2500 werknemers en is actief in 14 landen. Kijk voor meer informatie op https://www.klarna.com/nl/.
Meer informatie
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.