Industry Wire

Geplaatst door Klippa

Klippa kondigt met trots ISO 9001:2015 certificering aan

Amsterdam, 13 juni 2022 – Het Amsterdamse softwarebedrijf Klippa heeft de ISO 9001:2015 certificering ontvangen. Deze certificering is een internationaal erkende norm die ervoor zorgt dat producten en diensten voldoen aan de behoeften van klanten aan de hand van een effectief kwaliteitsmanagementsysteem.

Klanten kunnen vertrouwen op het nu gevalideerde kwaliteitsmanagementsysteem binnen Klippa. De certificering stimuleert een continue verbetercultuur en een klantgerichte aanpak waarbij klanttevredenheid de prioriteit is. De ISO 9001-norm helpt organisaties met het stroomlijnen en het verbeteren van processen. Slechts ongeveer 600 andere Nederlandse bedrijven hebben het ISO-certificaat.

“We zijn erg blij met de certificering”, vertelt Bart-Jan Maatman, CFO en kwaliteitsmanager bij Klippa. “Het certificaat richt zich op klant- en medewerkerstevredenheid en dit is iets waar we vanaf het begin mee bezig zijn. Teamuitjes, gezamenlijke diners: we doen veel dingen samen en verbeteren de efficiency elke dag.”

Met het behalen van deze certificering kan Klippa zich op het gebied van haar kwaliteitsmanagementsysteem (QMS) onderscheiden van haar concurrenten. De ISO-certificering omvat zeven managementprincipes, variërend van klantgerichtheid tot procesverbetering en betrokkenheid van het personeel. Dit betekent dat de klanten van Klippa verzekerd zijn van efficiënte en hoogwaardige ondersteuning. De door het bedrijf geleverde software voldoet daarmee aan internationale normen op het gebied van compliance.

Over Klippa
Klippa is in 2015 opgericht in Groningen en heeft inmiddels ruim 60 professionals in dienst in Groningen, Amsterdam en Brasov (Roemenië). De scale-up richt zich op het digitaliseren en automatiseren van omvangrijke document workflows met behulp van moderne technologieën, zoals machine learning en OCR. Het softwarebedrijf bedient meer dan duizend klanten in binnen- en buitenland met verschillende productlijnen. Denk aan de software voor het verbeteren van administratieve processen, het digitaliseren van bonnen en facturen, het verwerken van klachten, het valideren van identiteit en het extraheren van gegevens.

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht