Kompas Publishing rondt volledige overname Hi Label af

Kompas Publishing heeft per direct de resterende aandelen van Hi Label verworven en is daarmee 100% eigenaar van het lifestyle mediabedrijf. Na het eerder aangekondigde meerderheidsbelang in juni 2024, betekent deze overname een strategische versterking van het Kompas Publishing portfolio binnen het lifestyle segment, met name gericht op mannen en (jonge) vrouwen.
Versterking in lifestyle segment
Met deze stap haalt Kompas Publishing populaire merken als MAN MAN, Girlscene, FEM FEM, Pure Luxe, F1Max en Gewoonvoorhem.nl volledig in huis. De titels trekken gezamenlijk miljoenen maandelijkse bezoekers en bedienen een brede doelgroep met uiteenlopende interesses, van mode en luxe tot autosport en mannenzaken.
De redacties van Hi Label en Kompas Publishing worden verder geïntegreerd. Deze bundeling van journalistieke en commerciële kracht maakt het mogelijk om kennis en contentvormen over en weer te verrijken. Hierdoor wordt de basis versterkt voor hoogwaardige, herkenbare (branded) content die aansluit bij de kernwaarden van Kompas Publishing: betrouwbaarheid, gebruiksgemak en relevantie.
Groei branded content aanbod
De overname markeert een nieuwe fase in de groeistrategie van Kompas. Door het vergroten van het lifestylebereik worden de branded content proposities versterkt en kunnen adverteerders rekenen op een nog krachtiger ecosysteem voor campagnes – via display, video en integrale formats. Daarnaast zorgt de uitbreiding voor een significant groter bereik op social media, waarmee ook de mogelijkheden toenemen om in te spelen op de groeiende vraag naar social-only campagnes.
De stap past binnen het bredere plan van Kompas om een full-service agency te zijn voor merken die hun doelgroep effectief willen bereiken.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.