Geplaatst door Eredivisie

KPN eDivisie Finals wil op 6 mei wereldrecord verbreken in Jaarbeurs Utrecht

Zeist / Utrecht  – De Eredivisie CV en DreamHack Sports Games organiseren op zaterdag 6 mei de KPN eDivisie Finals. Acht clubs strijden in de Koninklijke Jaarbeurs te Utrecht om de kampioensschaal en € 50.000 prijzengeld. Ook staan er tickets voor de EA SPORTS FIFA 23 Global Series Playoffs – de kwalificatiefase voorafgaand aan de FIFAe World Cup op het spel. De climax van het KPN eDivisie-seizoen wordt naar verwachting door duizenden fans bezocht; een wereldrecord voor live EA SPORTS FIFA 23 events (huidig record: 1.850 bezoekers).

De KPN eDivisie Finals bestaat uit zeven wedstrijden: vier kwartfinales, twee halve finales en een finale. Alle wedstrijden worden live gespeeld en uitgezonden, en zijn live bij te wonen door fans. Drie finalisten zijn al bekend (Ajax, FC Groningen en Excelsior), de resterende vijf finalisten worden bekend gemaakt op 21 februari.

Buiten de KPN eDivisie Finals kunnen de bezoekers de gehele dag genieten van entertainment. Hun favoriete eredivisieclubs zijn aanwezig, er kan volop gegamed worden in de Free To Play Area en zij kunnen hun voetbalskills testen op de Panna Knock Out-velden. Ook kunnen bezoekers de KPN eDivisie-spelers en andere bekende influencers ontmoeten. Aanvullende activiteiten worden later bekend gemaakt.

Voorafgaand aan de KPN eDivisie Finals wordt de finale van de KPN eDivisie Cup gespeeld. De beste EA SPORTS FIFA 23-amateurs vertegenwoordigen daar hun favoriete eredivisieclub. De winnaar ontvangt € 2.000 prijzengeld, een traineeship of meeloopdag bij zijn/haar favoriete eredivisieclub en een kans op een plek in de voorselectie van E_Oranje, de esportstak van de KNVB.

Tickets voor de KPN eDivisie Finals zijn verkrijgbaar via edivisie.nl/finals. De deuren van de Jaarbeurs zijn van 10.00 tot 19.00 uur geopend; de KPN eDivisie Finals worden gespeeld tussen 13.00 en 18.00 uur.

De wedstrijden van de KPN eDivisie Finals zijn op 6 mei live te zien via het Twitch– en YouTube-kanaal van de KPN eDivisie, en op ESPN.

——————————————————————–

noot voor de redactie

KPN eDivisie-spelers per club:

Ajax: Levi de Weerd, Levy Frederique en Finn Donderwinkel

AZ: Marc Groenland, Emre Yilmaz en Jelle Visser

Excelsior Rotterdam: Abdi Hassan, Giovanni Bakhuijsen en Mounir El Kahtaoui

FC Emmen: Leroy Miggels, Max Koelemaij en Lorenzo Valente

FC Groningen: Fabian Gottschalk, Merijn Eggens en Mathijs Uilkema

FC Twente: Brent Weerink, Milan Looper en Yesse Frijters

FC Utrecht: Tim Spaan, Tygo van Splunteren en Christiaan van der Mark

FC Volendam: Collin Dekkers, Luca Schilder en Marwane Sellah

Feyenoord: Julian van den Berg, Talha Demirel en Lars van Schanke

Fortuna Sittard: Abdullah Waiss, Vince Eijkens en Koen Visser

Go Ahead Eagles: Jens van den Akker, Rick Dame en Thijs Dame

N.E.C.: Joas Drost, Morris Bos en Sepp Krebbers

PSV: Ali Riza Aygün, Stefano Pinna en Dennis Verhoeven

RKC: Jaap van Alphen, Yenthe Hermans en Yanis van der Jagt

SC Cambuur: Ata Kansu, Tim van Doleweerd en Bram Goffin

Sc Heerenveen: Dennis van Beek, Tjardo Paliama en Kaj Slobbe

Sparta Rotterdam: Thomas de Zeeuw, Damon de Best en Tobias de Boer

Vitesse: Manuel Bachoore, Damian Sitaram en Senne Woudt

Over de KPN eDivisie

De KPN eDivisie is een initiatief van de Eredivisie CV, in samenwerking met de 18 eredivisieclubs, EA SPORTS™ en DreamHack Sports Games. De KPN eDivisie is onderdeel van EA SPORTS FIFA Global Series. Binnen de KPN eDivisie strijden esporters van de achttien eredivisieclubs om het kampioenschap in de game EA SPORTS FIFA 23 en € 50.000 prijzengeld. Voor de Eredivisie en de eredivisieclubs is de KPN eDivisie een innovatief platform om jongeren te bereiken en de betrokkenheid van bestaande fans bij hun club te vergroten. De KPN eDivisie wordt mede mogelijk gemaakt door DreamHack Sports Games en KPN. Meer informatie via edivisie.nl.

Over DreamHack Sports Games

DreamHack Sports Games (DHSG) creëert een wereld waar traditionele sport en esports elkaar ontmoeten. Als voorloper in de wereld van Sports Games esports organiseert DHSG esports competities en -toernooien in samenwerking met traditionale sportorganisaties, waar evenementen en mediaproducten met hoge impact worden gecreëerd voor de grootste sport-IP-houders ter wereld. DreamHack Sports Games is onderdeel van de ESL FACEIT Group, het toonaangevende competitieve games- en esports-bedrijf.

Over Jaarbeurs Utrecht

Jaarbeurs organiseert en faciliteert beurzen, expo’s, conferenties, events en andere bijeenkomsten. Live en online. Jaarbeurs is één van de grootste duurzame en innovatieve evenementenlocaties van Europa en heeft een onmisbare rol in de Nederlandse economie. Jaarbeurs organiseert en faciliteert ontwikkeling en bijeenkomsten op een innovatieve manier, altijd gericht op duurzame groei.