Industry Wire

Geplaatst door KPN

KPN pleit voor andere benadering van customer care binnen Nederlands bedrijfsleven

Den Haag, 5 april 2017 – Om de kansen van de huidige digitale transformatie volop te benutten en een optimale klantbeleving te realiseren, moeten Customer Care en ICT op een andere manier gaan samenwerken. Dat is de boodschap van KPN vandaag tijdens het interactieve evenement The Digital Dutch. In het Nederlandse bedrijfsleven wordt nog veel te weinig samengewerkt door CTO’s en Customer Care Managers. Als zij intensiever optrekken samen, wordt het een stuk gemakkelijker om mee te gaan in de digitale transformatie en de kansen die daarmee gepaard gaan. In 2016 gaf 75% van de grootzakelijke klanten tijdens The Digital Dutch aan digitale kansen niet voldoende te benutten. KPN wil bedrijven daarom laten zien hoe ICT-oplossingen concreet toegepast kunnen worden om hun klanten nog beter te kunnen bedienen.
Nederlanders zijn steeds vaker online via allerlei devices. Bedrijven moeten hier op in spelen om hun klanten vast te kunnen houden en te binden met de juiste online strategie en bijbehorende digitale toepassingen. Joris van Oers, Executive Vice President Sales Zakelijke Markt van KPN Nederland: “Nederland maakt grote stappen in de digitale transformatie. Elk bedrijf wil hierin meegaan en KPN is ervan overtuigd dat Nederlandse bedrijven op ICT-gebied veel van elkaar kunnen leren. Veel organisaties weten echter niet waar ze moeten beginnen en willen op dat vlak geïnspireerd worden. Dat is wat wij hier vandaag doen.”
Bob Mols, Executive Vice President Customer Service, vult aan: “En dat doen we niet alleen vandaag, maar elke dag binnen KPN. Het is mijn stellige overtuiging dat klanttevredenheid en medewerkertevredenheid hand in hand gaan. Alleen vanuit dat uitgangspunt kun je aansluiten op de huidige digitale transformatie en de behoefte van klanten hierin om zo de optimale klantbeleving te creëren.”
Meike de Jong, Mathijs Bouman en Jim Stolze namen bezoekers vandaag tijdens The Digital Dutch mee langs het laatste nieuws en de meest aansprekende ICT-oplossingen die bedrijven en organisaties vooruit helpen. In een interactieve nieuwsshow werden deelnemers de wereld van de digitale transformatie letterlijk ingezogen. Ook deelden bedrijven als Cisco, Accenture, Motiv ICT Security en Microsoft hun meest recente digitale innovaties in branches als de zorg, de maakindustrie, retail en smart economy.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht