Industry Wire

Wat kunnen we leren van Silicon Valley?

Een delegatie van Shopping2020 gaat van 2 tot en met 8 september naar Silicon Valley in Amerika. Tot de groep behoren o.a. Daniel Ropers (CEO bol.com), Marc Stubbe (CCO Sanoma Media), Noor de Bruin (Coolcat Group) en Paul Nijhof (Wehkamp) De groep bezoekt onder andere Google, Apple en Facebook. Welke inspiratie doen zij hier op? Blijf op de hoogte via dagelijkse blogs op Shopping2020.nl. Tijdens Shopping Today op 26 september worden de bevindingen gepresenteerd door Cor Molenaar.

Bezoek aan Silicon Valley
Een groep van 35 personen zal onder leiding van Jorij Abraham (director research & advice Thuiswinkel.org en program manager Shopping2020), vertrekken naar de USA. Zij zullen een intensieve tour maken door Silicon Valley, waarbij zij op de eerste dag onder andere Facebook, Adobe en PayPal zullen bezoeken. De tweede dag gaan ze o.a. op bezoek bij Apple en ze eindigen de dag bij Xerox. De laatste twee dagen brengt de groep door bij Google.

Toekomstvisie
Het doel van de reis is een goed beeld te krijgen van de toekomstvisie van vooraanstaande (e)commerce bedrijven in Silicon Valley. Welke verwachtingen hebben zij van de toekomst en waar denken zij dat we in 2020 staan? Jorij Abraham zal dagelijks bloggen over zijn bevindingen en inspiratie die hij gedurende de trip op doet. Volg de blogs via www.shopping2020.nl.

Welke impact hebben Apple, Google en Facebook op nieuwe generaties online kopers?
Op Shopping Today, 26 september, zal Cor Molenaar, bijzonder hoogleraar van de leerstoel eMarketing & Distance Selling, zijn bevindingen presenteren. Welke inspiratie deed hij op uit de bezoeken aan retailers? Welke impact hebben Apple, Google en Facebook op nieuwe generaties online kopers? Hoe kijkt Cor Molenaar de wereld in met Google Glass op? Op zijn eigen energieke wijze verhaalt Cor Molenaar over zijn ervaringen, over zijn visie op Shopping Today en over de weg naar Shopping Tomorrow.

Als lid van Thuiswinkel.org heeft u recht op 1 gratis toegangskaart t.w.v. € 350,- (Let op: wees er snel bij. Tot 14 september worden maximaal 500 gratis kaarten uitgereikt, daarna gaan deze in de vrije verkoop). Misschien heeft u uw gratis kaart al besteld. Wist u dat u korting krijgt op uw volgende kaart? U betaalt slechts € 150,- i.p.v. € 350,-. Business partners krijgen korting en betalen slechts € 150,- i.p.v. € 350,-.

Onderzoeksprogramma Shopping2020
Shopping2020 is een onderzoeksprogramma waarbij Thuiswinkel.org samenwerkt met 15 brancheverenigingen en ruim 450 verschillende experts uit het veld. Het doel is om een toekomstvisie te creëren over hoe de consument in 2020 shopt. Uit deze visie volgen praktische handvatten voor (online) retailers om zich voor te bereiden op de toekomst.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht