Kurt Geiger kiest voor Manhattan Associates om groei in omnichannelretail te realiseren

Nieuwegein, 8 maart 2017 – Het iconische wereldwijde modemerk Kurt Geiger heeft het platform van omnichanneloplossingen van Manhattan Associates (NASDAQ: MANH) gekozen als basis voor een systeemtransformatie die de wereldwijde retailmogelijkheden moet verbeteren. Daarnaast moet de nieuwe omgeving het bedrijf ondersteunen bij het realiseren van de toekomstige groeidoelstellingen. Met de technologie van Manhattan is Kurt Geiger in staat om haar dienstverlening via alle kanalen te verbeteren en een betere klantbeleving te bieden.
Het omnichannelplatform van Manhattan, inclusief Enterprise Order Management en Warehouse Management oplossingen, biedt Kurt Geiger krachtige mogelijkheden voor het verwerken en leveren van bestellingen en biedt klanten meer controle over wanneer, waar en hoe zij producten ontvangen. De technologie versnelt de doorstroom van goederen en verkort de levertijden voor klanten en biedt Kurt Geiger tegelijkertijd de mogelijkheid om bestellingen via de meest optimale route af te handelen. Hierdoor ontstaat de juiste balans tussen service en winstdoelstellingen.
Giuseppe Guillot, Logistics & Systems Infrastructure Director bij Kurt Geiger stelt: “De visie van Manhattan op de toekomst van omnichannelcommerce en haar expertise in fashion retailing maakte de keuze voor ons eenvoudig. Nu we onze omnichannelexpertise uitbreiden, krijgen onze winkel- en callcentermedewerkers de beschikking over krachtige functionaliteit om orders in te zien en service via alle verkoopkanalen te bieden. Zij kunnen snel ieder detail van klant- en bestelinformatie opzoeken en klanten bij ieder contactmoment van dienst zijn. Ook kunnen zij bestellingen afhandelen met beschikbare voorraad vanuit elk kanaal. Dit zorgt voor een uitstekende klantbeleving en draagt bij aan merkloyaliteit. De oplossingen van Manhattan worden de drijvende kracht achter onze omnichanneloperatie en zullen voor conversies vanuit ieder verkooppunt zorgen en de customer lifetime value verbeteren.”
Pieter Van den Broecke, managing director Benelux en Duitsland bij Manhattan Associates stelt: “De verwachtingen van klanten als het gaat om het “altijd en overal” afhandelen van bestellingen nemen snel toe. Toekomstgerichte retailers zoals Kurt Geiger kiezen voor Manhattan vanwege onze voortdurende investeringen in innovatie en dit zorgt dat zij voor blijven lopen op de concurrentie in de snel veranderende markt. We verheugen ons om samen met het Kurt Geiger team aan het omnichannelontwikkelprogramma te werken.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.