Geplaatst door Grub

Lancering Grub. De eerste compliance app voor accountants

Op 12 juni lanceerden ComplianceWise en Company.info in het Volkshotel in Amsterdam in aanwezigheid van pers en genodigden de nieuwe app Grub. Grub is een compliance applicatie voor de accountant en maakt het de accountant makkelijk om te voldoen aan de compliance wet- en regelgevingen

Gewoon even Grubben
Vanaf nu blijft elke accountant snel en effectief Wwft compliant. Cliënt- en opdrachtacceptatie worden een fluitje van een cent. Gewoon door even te Grubben! Het resultaat: de gebruiker houdt ruimschoots tijd over om optimaal aandacht te besteden aan klanten, in plaats van aan administratieve verplichtingen. De app kon voorafgaand van lancering al op vele geïnteresseerden rekenen.

Veranderende wetgeving dwingt accountant tot compliance administratie
De Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (de ‘Wwft’) is in 2018 flink aangescherpt voor de accountants. Accountants zijn nu verplicht om de cliënt- en opdrachtacceptatie en een bijbehorende risicobeoordeling vast te leggen. Deze dienen daarnaast ook nog actueel gehouden te worden. In de praktijk komt dit neer dat accountants verplicht zijn om een toereikende compliance administratie te voeren. Mede doordat deze activiteiten lastiger zijn om te factureren, ervaart de accountant de compliance administratie vaak als last.

Unieke samenwerking
Het is een eerste samenwerking tussen ComplianceWise en Company.info. Christiaan Dappers (CEO van ComplianceWise) geeft aan: “de samenwerking tussen Company.info en ComplianceWise is er een die we al tijden op de wishlist hadden staan. Het is de combinatie van technologie en data en daardoor kan de accountant snel en effectief Wwft compliant zijn.”

Onmisbaar voor elke accountant
Doordat de vragenlijsten zijn samengesteld met belangenorganisatie Novak en een aantal accountantskantoren, zijn ze niet alleen Wwft proof, maar ook marktconform. Dus of een accountant zelfstandig diensten verleend of onderdeel uit maakt van een multinational, iedere accountant kan met de Grub standaard uit de voeten. Dat maakt de applicatie uniek.

“Voorheen moest overal en nergens informatie ophalen en bij elkaar zoeken om je dossier op orde te krijgen. Met Grub worden al die losse eindjes aan elkaar geknoopt in één web.” – User Pilot Grub

Over Grub
Grub is een compliance applicatie toegesneden op de accountants praktijk.
Door de betrouwbare en actuele informatie van Company.info en de bewezen technologie van ComplianceWise, blijft een klantdossier actueel en bijgewerkt.

Over ComplianceWise
ComplianceWise is een compliance software leverancier. Ruim 5 jaar introduceerden zij een softwareoplossing waarmee makkelijk aan de verplichtingen uit de uitgebreide en complexe anti-witwasregelgeving voldaan kon worden door de trustkantoren. Dit werd een succes. Inmiddels werkt het merendeel van de trustkantoren met de ComplianceWise software. Naast de trustkantoren werken ook andere financiële instellingen met ComplianceWise.

Over Company.info
Company.info biedt betrouwbare en actuele informatie, zakelijk nieuws en voorspellende inzichten over bedrijven en haar bestuurders. Deze kan worden geleverd middels een online omgeving, geïntegreerd in de klant’s systeem, of data on Demand.