Lancering van Maritieme Studies Nederland (MSNL) door Gen Z agency: Boomerang FT.
[Amsterdam, 7 november 2024] Met trots kondigt Boomerang FT., het next-gen label van Boomerang Agency en onderdeel van Publicis Groupe, de lancering aan van Maritieme Studies Nederland (MSNL). Na een jaar intensieve samenwerking met het Breed overleg Maritiem Onderwijs en inspiratiesessies voor opleidingshoofden, is het moment daar om MSNL aan de wereld te presenteren.
Nederland staat bekend als waterland, maar de maritieme sector kampt met grote tekorten aan (vak)mensen. Om de instroom van jongeren in de scheepsbouw, scheepvaart en maritieme techniek te stimuleren, heeft Boomerang FT. gewerkt aan de rebranding van deze opleidingen. Door alle opleidingen onder één verzamelnaam te brengen, willen we de maritieme sector aantrekkelijker maken voor jongeren op VMBO-, MBO- en HBO-niveau.
MSNL fungeert als de centrale hub waar oriënterende scholieren en studenten alle informatie over maritieme studies, scholen, locaties en werkvelden kunnen vinden. Om MSNL te introduceren op social media en online platforms, heeft Boomerang FT. student-ambassadeurs per opleiding ingezet om relevante content te co-creëren. De TikTok- en Instagram-pagina’s van MSNL zullen de komende maanden worden gevuld met deze content, terwijl de website een overzicht biedt van alle opleidingen, open dagen en locaties.
Renee van den Oetelaar, Head of Boomerang FT. geeft aan; “Heel het team is enthousiast dat MSNL gisteren live is gegaan, er is een jaar lang achter de schermen intensief aan gewerkt en ontzettend veel op geschakeld (ivm de hoeveelheid belanghebbende partijen). Ook heeft het Breed Overleg Maritieme Opleidingen gisteren aan ons laten ernaar uit te kijken om samen met ons (Boomerang FT.) fase 2 in te gaan! De fase waarin we nog vaker het veld in gaan, nog meer content gaan creëren samen met nog meer student-ambassadeurs. Heel veel zin in!”
De lancering van MSNL markeert het begin van een grotere rebranding binnen de maritieme sector. Boomerang FT. is vereerd om de leiding te nemen en een nieuwe koers uit te zetten die naar verwachting echte maatschappelijke impact zal hebben. FT. is vastbesloten om de Nederlandse trots en innovatie in het maritieme werkveld te blijven stimuleren.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.