Geplaatst door Lenovo

Lenovo’s nieuwste workstations verleggen de grenzen van creatieve productiviteit in de nieuwe hybride werkwereld

10 mei 2023 – Vandaag heeft Lenovo™ de nieuwste ThinkStation- en ThinkPad-workstationoplossingen onthuld die zijn ontworpen om de hoge niveaus van kracht en prestaties te leveren die nodig zijn om geavanceerde werkzaamheden uit te voeren met ISV-certificeringen1. De workstations van Lenovo zijn ontworpen om de grenzen van de prestaties te verleggen die het potentieel van de gebruikers helpen ontplooien, terwijl ze de betrouwbaarheid, bruikbaarheid en configureerbaarheid behouden die in verschillende bedrijfstakken nodig zijn. Eindgebruikers kunnen op maat gemaakte workstations configureren die zijn gebouwd met state-of-the-art componenten zoals de 13e-generatie Intel® Core® processoren en professionele NVIDIA® RTX™ GPU’s en die de nieuwste besturingssystemen in de industrie ondersteunen, waaronder Windows 11 en verschillende versies van Linux2.

ThinkStation P3-serie desktop workstations bieden de waarde die gebruikers nodig hebben zonder afbreuk te doen aan prestaties of veelzijdigheid. Een geheel nieuwe Tower-vormfactor, gebouwd voor missiekritische taken, is een ideale oplossing voor prijsbewuste ontwerpers, technici en studenten die flexibiliteit en uitbreidingsmogelijkheden zoeken zonder in te leveren op rekenkracht. De ThinkStation P3 Tower met uitgebreide chassis ondersteunt grotere voedingen tot 1100 W voor veeleisende configuraties en meerdere opslagopties tot 26 TB voor applicaties met veel data. ThinkStation P3 Ultra versterkt een revolutionaire vormfactor die kracht en prestaties verpakt in een ruimtebesparend chassis met een volume van minder dan vier liter. Als een intelligent compact workstation is de P3 Ultra ontworpen om veeleisende workflows aan te kunnen en zich gemakkelijk aan te passen aan veranderende hybride werkomgevingen. ThinkStation P3 Tiny is ontworpen om te gaan waar andere workstations niet kunnen gaan. Dankzij het toonaangevende formaat van één liter past de P3 Tiny in vrijwel elke locatie.

ThinkPad mobiele workstations staan synoniem voor kracht, premium design en duurzaamheid. De nieuwste modellen uit de ThinkPad P-serie bieden mensgerichte innovaties die zijn ontworpen voor hybride werk en bevorderen positieve werknemerservaringen, terwijl ze hoge niveaus van kracht en prestaties bieden waarmee gebruikers onderweg meer kunnen doen. ThinkPad P14s i Gen 4 en P16s i Gen 2 zullen zeer mobiele professionals, docenten en studenten die op zoek zijn naar een ideale mix van prestaties en kracht tegen een aantrekkelijke prijs, zonder afbreuk te doen aan veiligheid of duurzaamheid, verblijden. ThinkPad P16v i is ontworpen om de kloof tussen entry-level en high-end workstations te dichten. Het is ontworpen voor ontwerpers die meer kracht nodig hebben om grote werklasten te verwerken en om met gemak te multitasken, met onder andere Intel Core H-serie processoren, geavanceerde graphics en de nieuwste beveiligingsfuncties om waardevolle data en identiteit onderweg te beschermen. Extreme niveaus van mobiele workstationprestaties worden geleverd door ThinkPad P16 Gen 2 en ThinkPad P1 Gen 6 waardoor gebruikers complexe workflows kunnen uitvoeren, zoals high-definition rendering en high-end VR on te go. P16 Gen 2 is gericht op ruwe prestaties die in de buurt komen van sommige desktop workstations, met de hoogste klasse mobiele CPU’s, professionele NVIDIA RTX GPU’s en met maar liefst 192GB Lenovo’s hoogste geheugencapaciteit ooit in een mobiel workstation. ThinkPad P1, nu in de zesde generatie, richt zich op het leveren van topprestaties in een dunne en lichte vormfactor zonder afbreuk te doen aan vermogen of duurzaamheid.

Een nieuwe definitie van de veelzijdigheid van desktop-workstations: Lenovo ThinkStation P3 Tower, P3 Ultra en P3 Tiny

ThinkStation P3 Tower
Deze nieuwste generatie desktop workstations wordt Lenovo’s meest krachtige entry-level workstation aanbod en biedt opties voor de vormfactor grootte die kan worden geschaald in een verscheidenheid van industrieën, hybride werkruimten en hun respectieve workflows. Gebruikers in de techniek en architectuur, financiële sector, geavanceerd onderwijs en in medische toepassingen kunnen de nieuwe ThinkStation P3 aanpassen en configureren volgens hun specifieke vereisten. Hoogtepunten zijn onder meer:
ThinkStation P3 Tower: Ervaar de kracht en uitbreidbaarheid van een tower workstation tegen een meer betaalbare prijs, inclusief de 13e generatie Intel Core-processoren en ondersteuning van NVIDIA RTX™ A5500 graphics om missiekritische taken uit te voeren met de betrouwbaarheid, prestaties en uitbreidingsmogelijkheden die in diverse industrieën vereist zijn. De P3 Tower kan tot 128 GB DDR5-geheugen en in totaal zes opslagschijven ondersteunen, met vier PCIe-uitbreidingssleuven en een voeding tot 1100 W.
ThinkStation P3 Ultra: Met een uitzonderlijk prestatieniveau in een chassis van minder dan vier liter is de P3 Ultra ideaal voor veeleisende workflows in hybride, afgelegen of minder toegankelijke locaties. Het intelligente compacte ontwerp is voorzien van NVIDIA RTX A5500 graphics en een optionele BMC (baseboard management controller) die later dit jaar wordt uitgebracht en die geavanceerde monitoring en systeembeheer op afstand mogelijk maakt.
ThinkStation P3 Tiny: Lenovo’s Tiny vormfactor is ontworpen om te gaan waar anderen niet kunnen gaan. De nieuwe P3 Tiny, met een totaal volume van slechts één liter, is klein maar machtig. Met een veelzijdige reeks montageopties, ISV-certificeringen en NVIDIA T1000 graphics die tot zes beeldschermen kunnen ondersteunen, kan ThinkStation P3 Tiny architecten en technici, financiële analisten, gezondheidsprofessionals en STEM-onderwijs vrijwel overal ondersteunen.

ThinkPad P-serie laat mobiele ontwerpers genieten van keuze en vrijheid

Aanpasbare en multifunctionele mobiele workstations hoeven niet in te leveren op prestaties, zoals wordt aangetoond door de nieuwe ThinkPad P-serie die ISV-gecertificeerde oplossingen biedt voor verschillende prijsklassen. Samen met de rest van het ThinkPad-portfolio dat eerder dit jaar werd aangekondigd, verhogen de nieuwste ThinkPad mobiele workstations bovendien het gebruik van meer gerecyclede materialen en post consumer content (PCC) plastic3 in geselecteerde componenten, wat in het verlengde ligt van Lenovo’s voortdurende focus op het ondersteunen van een circulaire economie en Lenovo’s doel om tegen 2025 in 100% van de PC-producten post consumer recycled content te integreren.
ThinkPad P16 Gen 2: Lenovo’s krachtigste 16-inch mobiele workstation ooit, gebouwd voor gebruikers die onderweg de hoogste prestatieniveaus nodig hebben, de nieuwste P16 Gen 2 is voorzien van maximaal 13e generatie Intel Core HX-serie processoren met professionele graphics tot aan de NVIDIA RTX 5000 Ada Generation GPU voor mobiele workstations die baanbrekend zijn in snelheid, prestaties en efficiëntie. PCIe Gen 5 biedt razendsnelle opslag- en I/O-ondersteuning en tot 192 GB DDR5 zorgt ervoor dat zelfs de meest complexe data-invoer geen knelpunt oplevert.
ThinkPad P1 Gen 6: Krachtig, mobiel en een ultralicht dun ontwerp van slechts 1,78 kg kenmerkt de ThinkPad P1. Ideaal voor content creators en vol met innovatieve functies, waaronder een vloeibaar metalen thermisch ontwerp voor geavanceerde koelingsprestaties, kan de ThinkPad P1 worden geconfigureerd met een nieuw 16-inch OLED-touchscreen met 5MP camera of een display met weinig blauw licht om vermoeide ogen te verlichten. Fabriekskleurkalibratie levert scherpe, heldere beelden en uitstekende mobiliteit wordt verbeterd door WiFi-6E4 en optionele 4G LTE om connectiviteit in meer afgelegen omgevingen te behouden. Grafische prestaties worden geleverd door de NVIDIA RTX 5000 Ada Generation GPU voor mobiele workstations of NVIDIA GeForce RTX™ 4090.
ThinkPad P16v i Gen 1: Ontworpen om de waardekloof tussen entry en high-end workstations te verkleinen, kan de nieuwe P16v grote complexe workloads met gemak aan dankzij de 13e generatie Intel Core H-serie processors, de NVIDIA RTX 2000 Ada Generation GPU voor mobiele workstations, en een dubbele thermische outflow die de koeling maximaliseert, zodat gebruikers veeleisende en multitasking applicaties optimaal kunnen benutten.
ThinkPad P14s i Gen 4 en P16s i Gen 2: Respectievelijk Lenovo’s 14-inch en 16-inch mobiele workstations met de langste accuduur5, de nieuwste modellen, verkrijgbaar in zwart of storm grey, zijn ontworpen voor hoogwaardige productiviteit en samenwerking in afgelegen en hybride werkomgevingen, met verschillende schermopties, waaronder OLED en beeldschermen met weinig blauw licht, optionele 5MP camera en NVIDIA RTX A500 GPU voor mobiele workstations.
Lenovo biedt een uitgebreid portfolio van diensten om investeringen in workstations te ondersteunen en veilig te stellen. De workstationproducten die vandaag worden geïntroduceerd, kunnen ook beschikbaar zijn als onderdeel van het Lenovo TruScale Device as a Service (DaaS)-model dat organisaties een breed scala aan digitale werkplekoplossingen, flexibele betalingsopties en de mogelijkheid om IT eenvoudig te schalen in lijn met hun evoluerende bedrijfsbehoeften biedt. Garantie-upgrades en uitbreidingen tot vijf jaar bieden een service met vaste kosten om waardevolle investeringen te beschermen. Om de productiviteit en werknemerservaring verder te verbeteren, kunnen bedrijven Lenovo Premier Support Plus inzetten. Dit uitgebreide pakket ondersteuningsdiensten biedt een mensgerichte benadering van IT-ondersteuning, waardoor gebruikers een naadloze ervaring en directe toegang tot de beste technici van Lenovo krijgen.

“ThinkStation- en ThinkPad-workstations voeden industrieën op veel gebieden als onderzoek en ontwerp, techniek en financiën, media en entertainment, gezondheidszorg en onderwijs,” aldus Rob Herman, VP en GM, Worldwide Workstation en Client AI Business bij Lenovo. “Onze nieuwste workstations tonen onze toewijding aan het nastreven van mensgerichte innovaties die onze klanten in staat stellen een verschil te maken en een positieve, langdurige impact op hun respectieve vakgebieden te stimuleren.”

De nieuwe workstations zijn beschikbaar vanaf mei 20236. Ga voor meer informatie over het portfolio van Lenovo’s workstationproducten naar: www.lenovo.com/thinkstations/
About Lenovo

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) is a US$70 billion revenue global technology powerhouse, ranked #171 in the Fortune Global 500, employing 82,000 people around the world, and serving millions of customers every day in 180 markets. Focused on a bold vision to deliver smarter technology for all, Lenovo has built on its success as the world’s largest PC company by further expanding into key growth areas including server, storage, mobile, solutions and services. This transformation together with Lenovo’s world-changing innovation is building a more inclusive, trustworthy, and sustainable digital society for everyone, ev