Industry Wire

Geplaatst door LEWIS PR

LEWIS bundelt analytics-aanbod in Observa

Eindhoven/Amsterdam, 18 juli 2016 – Het internationale marketingcommunicatiebureau LEWIS introduceert met Observa een analytics-team en -propositie. Een team van specialisten helpt klanten met data-analyses om hun marketing- en communicatiecampagnes beter in te richten, te beheren en te optimaliseren.

Observa biedt inzichten in alle aspecten die van invloed zijn op een branche of een merk; van kennis van de doelgroep, merkreputatie, media- en influencerrelaties, digitale activiteiten, pijplijn-analyses tot kansen in de markt. Observa richt zich op vier cruciale onderdelen: marktanalyse, betrokkenheid van de doelgroep, bedrijfsimpact en markttrends. Binnen deze categorieën lanceert Observa twaalf analytische modules, onderbouwd door bewezen methodes en technologische oplossingen.

Doordat LEWIS de beste analytische mogelijkheden in één wereldwijde propositie heeft verpakt, profiteren klanten van de schaal en de snelheid die Observa biedt. “Dit laat zien dat LEWIS de ambitie heeft om de meest creatieve en indrukwekkende campagnes te bedenken voor paid, earned, social en owned (PESO) kanalen”, vertelt Giles Peddy, Senior Vice President van LEWIS. “We krijgen dagelijks vragen van klanten of we ze kunnen helpen bij het optimaliseren van hun marketing en hoe ze een stevige impact kunnen hebben op hun business. In ons wereldwijde netwerk hebben we een enorme hoeveelheid analytische mogelijkheden om klanten te ondersteunen bij deze vraagstukken, maar we wilden het volledige potentieel benutten. Dit hebben we gedaan door Observa te ontwikkelen. Klanten kunnen nu onze datagedreven-aanpak gebruiken om hun campagnes naar een hoger niveau te tillen.”

LEWIS levert diensten binnen het volledige spectrum van marketing en communicatie. Het geïntegreerde aanbod beslaat public relations, marketing, content, digital, research en advertising. LEWIS is in 2015 uitgeroepen tot PRCA International Consultancy van het jaar en kreeg onlangs nog erkenning van The Sunday Time Fast Track 200 voor zijn wereldwijde prestaties.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht