Industry Wire

Geplaatst door Livecom

Livecom China haalt eerste multinational binnen

Marktleider in online klantenservicesoftware Livecom, sinds dit voorjaar actief in China, heeft een contract gesloten met Koninklijke DSM. De multinational gebruikt de chatapplicatie van Livecom sinds vorige maand. Doel is het terugdringen van het aantal telefoontjes aan de interne helpdesk.

Bij DSM China, gevestigd in Shanghai, werken zo’n 3.000 mensen die de Aziatische markt bedienen. Maandelijks verwerkt de interne helpdesk circa 1.600 telefoontjes. Dat worden er dankzij de Livecom-chatapplicatie aanzienlijk minder. De uitrol van de applicatie binnen de DSM-klantenservice is in twee fases opgedeeld. In eerste instantie richt DSM zich met tien chatmedewerkers op vragen uit China, Taiwan en Japan. Chatten kan in het Mandarijn, Japans en Engels. Daarna wordt de chatapplicatie van Livecom uitgerold naar de ICT-helpdesks van DSM wereldwijd.

Thomas Knoop, directeur van Livecom China, is zeer te spreken over de samenwerking. ‘We hebben DSM leren kennen als een bedrijf dat service hoog in het vaandel heeft staan. Een solide product als dat van ons sluit perfect aan op de wensen van DSM. Livecom is de aangewezen partner om DSM te ondersteunen bij het realiseren van zowel service- als salesdoelstellingen.’ Ook Erik Piso, CIO van DSM China, kijkt uit naar mooie resultaten: ‘Ik was blij verrast een Nederlands bedrijf met een dergelijk kwaliteitsproduct in China te vinden. De applicatie van Livecom biedt beduidend meer dan andere chatapplicaties. Het is volledig webbased, waardoor we alles snel en makkelijk in gang konden zetten. En dat we van Livecom ter plekke hulp krijgen in het Chinees, is ook prachtig.’

DSM overweegt de chatapplicatie van Livecom ook als salestool in te zetten. Dan zouden bezoekers van de onlangs gelanceerde DSM-webshop gepersonaliseerd verkoopadvies krijgen via chat. Deze webshop is geoptimaliseerd voor iPad-gebruik, maar dat is voor de chatapplicatie van Livecom geen probleem: ook op tablets kan via Livecom worden gechat.

Over Livecom
Livecom, opgericht in 2003, is marktleider in online klantenservicesoftware. De producten van Livecom stellen organisaties als Aegon, CZ en Philips in staat hun klanten efficiënter te helpen en hun kosten te besparen. Op www.livecom.net vindt u meer informatie. Livecom: één webapplicatie voor al uw klantcontacten.

Over DSM
Koninklijke DSM N.V. is wereldwijd actief in gezondheid, voeding en materialen. DSM levert innovatieve oplossingen zoals voeding en voedingssupplementen, persoonlijke verzorging, geneesmiddelen, automotive, verf, elektronica en alternatieve energie. Kijk op www.dsm.com voor meer informatie.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht