Geplaatst door Extreme Networks

Liverpool FC kiest Extreme Networks voor verbeterde fanbeleving in stadion Anfield

Wifi met hoge capaciteit en netwerkanalyse stimuleren bijzondere beleving voor fans en gestroomlijnde activiteiten voor de club

SAN JOSE, Californië, 18 mei 2022 — Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR), een leider in cloudgestuurde netwerken, kondigt vandaag aan dat Liverpool FC voor meerdere jaren voor Extreme heeft gekozen als officiële Wi-Fi Network Solutions Provider en Official Wi-Fi Analytics Provider. De implementatie begint later dit jaar.

Binnen deze overeenkomst gaat Extreme het Anfield-stadion uitrusten met Extreme Wi-Fi 6E-access points. Die leveren de nieuwste generatie draadloze connectiviteit. Fans profiteren zo van digitale voorzieningen als mobiele ticketing en digitale betalingen. Ook kunnen ze deelnemen aan activiteiten in het stadion zoals Non-fungible tokens (NFT’s). De club krijgt zo ook de infrastructuur voor het uitrollen van innovatieve diensten zoals AR/VR.

Met ExtremeAnalytics verkrijgt Liverpool FC realtime data over onder andere bezoekersaantallen, app-gebruik in het stadion, digitale betalingen en het bepalen van momenten in de wedstrijd waarop fans het meest digitaal zijn betrokken. Met deze inzichten kan Liverpool FC datagedreven beslissingen nemen, meer gepersonaliseerde fanervaringen bieden en de operationele efficiëntie op wedstrijddagen verbeteren.

Het draadloze netwerk wordt beheerd door ExtremeCloud IQ, waarmee stadionmedewerkers de capaciteit en efficiëntie van de wifi kunnen beheren en controleren, devices kunnen configureren en inzicht krijgen in realtime analytics. Dit helpt de club met het stroomlijnen van het beheer en de prestaties van het netwerk en het opschalen van de IT-activiteiten binnen het Anfield-stadion.

Aanvullende citaten
Drew Crisp, Senior Vice President Digital, Liverpool Football Club

“We zijn verheugd over de samenwerking met Extreme voor het leveren van uitstekende connectiviteit en analytics in het stadion. Deze deal biedt supporters de nieuwste generatie draadloze connectiviteit en daarmee profiteren ze optimaal van ons best-in-class digitale aanbod tijdens een bezoek aan Anfield. Ons stadion staat heeft een rijke geschiedenis en Extreme helpt ons met het verbeteren van de digitale fanbeleving, maar biedt ook de kritische inzichten om te blijven innoveren en zo de digitale reis voor onze fans te verbeteren.”

Norman Rice, Chief Operating Officer, Extreme Networks

“Connectiviteit is de basis van next-gen mobiele diensten, zoals biometrie, interactieve stadion-apps en on-demand betalingen op grote locaties. In een stadion als Anfield met 54.000 fans, biedt Extreme next-gen draadloze connectiviteit en dat geeft Liverpool Football Club een schat aan netwerkanalytics. Daarmee kunnen zij hun achterban beter begrijpen, nieuwe inkomsten aanboren en de activiteiten op wedstrijddagen verbeteren. We zijn er trots op zo’n cruciale rol te spelen in de voortdurende ontwikkeling van een van de meest geliefde sportorganisaties ter wereld.”

===einde persbericht===

Noot voor de redactie (niet voor publicatie):

Voor meer informatie over dit persbericht of over Extreme Networks neem je contact op met:

Rene Frederick, telefoon: 088 776 3444 (06 4134 0710), e-mail.