Geplaatst door Logitech G

Logitech G stapt in als e-racingpartner bij online raceprogramma “RACEMAKKERS”

Leusden, 2 juli 2020 – Logitech G, een merk van Logitech (SIX: LOGN) (NASDAQ: LOGI), en toonaangevend innovator op het gebied van gamingtechnologieën en -uitrustingen, stapt vanaf 7 juli in als eracing-partner van RACEMAKKERS. Olav Mol en Jack Plooij trapten op 2 juni een wekelijkse gamestream af onder de naam “RACEMAKKERS”. In dit unieke online raceprogramma nemen zij het op tegen diverse BN-ers: onder anderen Giel Beelen, Rintje Ritsma en Humberto Tan deden al mee en Andy van der Meijde en Jan-Joost van Gangelen zullen nog de revue passeren. Logitech G zal RACEMAKKERS naar een hoger niveau tillen op het gebied van techniek en eracing-apparatuur.

F1-pitreporter Jack Plooij en Ziggosport F1 commentator Olav Mol zorgen elke dinsdagavond op YouTube en op hun sociale kanalen voor pittig commentaar. Spanning en lol staan centraal en spatten van het scherm in RACEMAKKERS! Elke week kunnen kijkers stemmen via de TinQ4u app op het circuit waarop de volgende race uitgevochten zal worden. Stemmers maken kans op een superpakket met prijzen van Tinq, Koch Media en Logitech G.

Dat Logitech G instapt is volgens Benelux Marketing Manager Marc van den Helder een logische keuze: “Logitech G brengt gaming- en racingfans van over de hele wereld bij elkaar met onze G29 en G920-racesturen, maar ook met onze ASTRO- en Logitech G-headsets. Logitech G is marktleider en toonaangevend innovator op het gebied van gamingtechnologieën en -uitrustingen. In samenwerking met McLaren kondigden we eerder deze maand de derde, jaarlijkse Logitech McLaren G Challenge 2020 aan. Een eerdere editie werd gewonnen door Rudy van Buren, inmiddels geen onbekende meer in zowel de racing- als de eracing-wereld. We zijn vanaf dag één fan van RACEMAKKERS. Olav en Jack laten zien hoe gaming -juist in deze tijden- verbindt. Om de streams te professionaliseren zullen we de RACEMAKKERS vanaf 7 juli technisch ondersteunen met onze gaming-accessoires en natuurlijk ook met ons gerenommeerde G29-racestuur”.

“De afgelopen maanden hebben we een explosieve toename in eracing -aandacht en -interesse gezien,” zegt Rob Laurs van RL Racing BV, bedenkers van het RACEMAKKERS format. Het is duidelijk dat de grens tussen virtueel racen en echt racen vervaagd is, en dat mensen nu meer dan ooit overal toegang hebben tot een ongelooflijke race-ervaring. De BN-ers die meedoen met Olav en Jack zijn natuurlijk de RACEMAKKERS. De bedrijven die dit mogelijk maken zijn de RaceMakers. Dat zijn TinQ, Playseat, Huis ter Duin, Samsung Gamingmonitors. We verwelkomen Logitech G als RaceMaker en leggen de lat zo hoger en maken het programma nog leuker en beter.”

Logitech G & F1® 2020 bundel
Op 10 juli verschijnt F1® 2020, de officiële game van het 2020 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP™. De game wordt ontwikkeld door Codemasters en wordt in de Benelux gedistribueerd door Koch Media. F1 2020 verschijnt voor PlayStation®4, Xbox One, pc via Steam en DVD, en Google Stadia. Logitech G brengt direct vanaf de lancering een bundel uit met F1 2020. Bij aanschaf van een Logitech G29- of G920-racestuur, ontvang je tot en met 23 augustus 2020 bij o.a. Bol.com, Coolblue en MediaMarkt een F1 2020-spel op een platform naar keuze gratis.

Elke dinsdag
De RACEMAKKERS-series bestaat uit acht races, verspreid over acht weken. Ook benieuwd of voormalig F1-coureur Jan Lammers zal winnen van de beruchte commentatoren? De actie is elke dinsdagavond om 21:00 uur te volgen op het YouTube-kanaal van RACEMAKKERS. Elke vrijdag ontvangt Jack Plooij in Huis ter Duin een BN’er voor een luchtig diepte interview over RACEMAKKERS in de YouTube-reeks “Winnen”.