Industry Wire

Geplaatst door L'Oréal Groupe

L’Oréal Groupe versterkt positie als Beauty Tech-leider met geavanceerde biologisch geprinte huidtechnologie en GenAI Content Lab om creativiteit te vergroten

Parijs, 23 mei 2024 – L’Oréal versterkt haar toewijding aan beauty die meer gepersonaliseerd, inclusief en verantwoordelijk is en onthult vandaag op Viva Technology in Parijs innovaties die ‘Beauty for Each, Powered by Beauty Tech’ onderstrepen. Deze innovaties omvatten een portfolio van geavanceerde huid- en haardiagnostiek, een door GenAI aangedreven persoonlijke beauty-assistent, een GenAI Beauty Content Lab genaamd CREAITECH om creativiteit te vergroten, een revolutionaire haardroger op basis van infraroodlichttechnologie, een micro-resurfacing apparaat voor geavanceerde huidverzorgingsprestaties en het meest realistische, mensachtige huidtechnologieplatform voor wetenschappelijk onderzoek en producttesten.

“We zijn al jaren pionier op het gebied van Beauty Tech en zijn er vast van overtuigd dat technologie de grenzen kan verleggen van wat mogelijk is op het gebied van beauty om het leven van mensen over de hele wereld te verbeteren. Met geavanceerde diagnostiek, verbeterde beautyservices, GenAI-assistenten, versterkte creativiteit in het GenAI-tijdperk en baanbrekende elektronische apparaten geven we vorm aan de beauty van de toekomst die meer gepersonaliseerd, inclusiever en verantwoordelijker is”, aldus Barbara Lavernos, Deputy CEO verantwoordelijk voor Research, Innovation and Technology, L’Oréal Groupe. “Deze week onthullen we op VivaTech, naast andere baanbrekende innovaties, Skin Technology by L’Oréal: een nieuwe biologisch geprinte huid die echte mensenhuid beter nabootst en spannende mogelijkheden biedt voor onderzoekers in de cosmetica- en gezondheidssector.”

Skin Technology by L’Oréal, mogelijk gemaakt door het combineren van biologie, mechanica en elektronica, bootst de enorme diversiteit van echte, menselijke huid beter na, inclusief aandoeningen zoals eczeem en acne, evenals het vermogen om bruin te worden en te herstellen van verwondingen. L’Oréal werkt momenteel samen met startups en gerenommeerde instituten wereldwijd aan de verdere ontwikkeling van de technologie om huid te creëren die daadwerkelijk kan voelen. Skin Technology belooft de normen voor producttesten te verhogen en beauty zonder dierproeven aan te moedigen – een engagement van L’Oréal sinds 1989.

De L’Oréal Groupe introduceert ook zijn eigen GenAI Beauty Content Lab, CREAITECH, een geavanceerd lab met tools die klaar zijn om de contentproductie voor het bedrijf te transformeren. CREAITECH wordt gebruikt als een veilige ruimte voor GenAI-experimenten. CREAITECH stelt L’Oréal in staat om de creatie van merkconforme en gelokaliseerde content over zijn 37 beautymerken te schalen en tegelijkertijd L’Oréal-marketeers te upgraden met de nieuwste creatieve technologieën. De Groupe kondigt ook een samenwerking aan met Meta en toonaangevende contentmakers om de grenzen van creativiteit te blijven verleggen.

“Met menselijke creativiteit is technologie op zijn meest inspirerend en geeft het mensen een krachtig hulpmiddel voor zelfexpressie en merkexpressie”, aldus Asmita Dubey, Chief Digital and Marketing Officer, L’Oréal Groupe. “Ons CREAITECH GenAI Beauty Content Lab is een bewijs van wat mensen en een GenAI-tool samen kunnen bereiken op het gebied van creativiteit. Met onze nieuwe Brand Custom Models kunnen we GenAI trainen om de unieke visuele codes van onze merken te herkennen en sneller innovatieve beautycampagnes te lanceren. Belangrijk is dat we dit kunnen doen zonder onze principes van verantwoorde AI in gevaar te brengen, waaronder het niet gebruiken van door AI gegenereerde levensechte afbeeldingen van het gezicht, lichaam, haar en huid om productvoordelen in onze externe communicatie te ondersteunen of te verbeteren.”

In aanvulling daarop licht Dubey toe: “Ondertussen onthullen we met Meta het New Codes of Beauty Creator Program om de volgende generatie 3D-, AR- en AI-makers te empoweren en nieuwe creatieve grenzen in beauty te verkennen. Onze merken L’Oréal Paris, Lancôme en La Roche-Posay zijn pioniers en omarmen deze nieuwe creatieve gebieden door middel van samenwerkingen met een team van 30 makers die bedreven zijn in het gebruik van geavanceerde tools en technieken. Ons doel is om technologische creativiteit te ontketenen in een opkomende makerseconomie.”

Barbara Lavernos en Asmita Dubey leidden samen de keynote van L’Oréal , “SHAPING THE FUTURE OF BEAUTY WITH BEAUTY TECH” op VivaTech op 22 mei op Stage 1. Van 22-25 mei verwelkomen de Beauty Tech-experts van L’Oréal op VivaTech gasten en presenteren ze de volgende innovaties aan stand F37:

Beauty Tech voor consumenten

• Kiehl’s Derma-Reader evalueert de huid van klanten met behulp van klinische beeldvormingstechnologie, meet meer dan 11 huideigenschappen, zowel op als onder het huidoppervlak, en beveelt geschikte ingrediënten en lifestyletips aan, naast een gerichte routine om toe te voegen aan de dagelijkse huidverzorgingsroutine van de klant.

• Lancôme RENERGIE NANO-RESURFACER| 400 BOOSTER is een beautyapparaat dat speciaal is ontwikkeld om de penetratie van cosmetica in het stratum corneum te bevorderen en de productprestaties te versterken. Dit apparaat wordt aangedreven door baanbrekende gepatenteerde nanochiptechnologie, gemaakt van meer dan 400 ultraprecieze nanonaalden, voor klinisch geteste resultaten thuis.

• L’Oréal Paris Beauty Genius is een door Gen AI aangedreven, alles-in-één persoonlijke beauty-assistent die zijn gebruikers gepersonaliseerde diagnoses en aanbevelingen biedt, waardoor consumenten op een eenvoudige manier alles over beauty kunnen leren.

• L’Oréal Professionnel AirLight Pro is een revolutie op het gebied van haardrogen die beter is voor het haar en het milieu. AirLight Pro is gemaakt voor zowel beautyprofessionals als consumenten thuis en combineert infraroodlicht met hoge windsnelheden om water op het haaroppervlak efficiënt te drogen, wat zorgt voor een betere haarkwaliteit en resulteert in glad, glanzend haar voor ieder.

• L’Oréal Professionnel My Hair [iD] Hair Reader is een unieke haarkleuranalysator die gebruikmaakt van ultraprecieze optica om de gezondheid van het haar te analyseren en de haarkleur te meten, inclusief de natuurlijke kleur en de kleur op de lengtes, het percentage grijs, de diameter en dichtheid van de haarvezels, om consumenten elke keer weer de juiste, gepersonaliseerde haarkleur te bieden.

Beauty Tech voor de industrie

• Skin Technology by L’Oréal. L’Oréal is al meer dan 40 jaar toonaangevend op het gebied van gereconstrueerde mensenhuid met ultramoderne testmodellen voor biologisch en dermatologisch onderzoek. Skin Technology by L’Oréal combineert het beste van biologie, mechanica en elektronica om inclusieve testmodellen te creëren die de complexiteit van de menselijke huid nabootsen, waardoor de testnormen in de cosmetische industrie worden verhoogd en spelers in de gezondheidsindustrie, startups en onderzoeksinstituten van deze expertise kunnen profiteren.

• L’Oréal CREAITECH GenAI Beauty Content Lab. In de afgelopen acht maanden heeft het CREAITECH Gen AI Beauty Content Lab de WPP NVidia-engine en verschillende andere Large Language Models, diffusiemodellen en partners gebruikt. Als veilige ruimte voor experimenten heeft de Groupe meer dan 20 Gen AI Tech getest en tientallen workshops met zijn merken georganiseerd om meer dan 1.000 beauty-afbeeldingen te creëren. Daarnaast is CREAITECH pionier in de ontwikkeling van Brand Custom Models, getraind met de essentiële codes van L’Oréal-merken, om merkconforme content te genereren. La Roche-Posay en Kérastase zijn koplopers en maken gebruik van deze dienst op maat in hun contentcreatieproces.

• New Codes of Beauty: Creator Economy. L’Oréal Groupe en Meta onthullen het New Codes of Beauty Creator Program om de volgende generatie 3D-, AR- en AI-makers te empoweren en nieuwe creatieve grenzen in beauty te verkennen. De merken L’Oréal Paris, Lancôme en La Roche-Posay zijn pioniers en omarmen deze nieuwe creatieve gebieden door middel van samenwerkingen met een team van 30 makers die bedreven zijn in het gebruik van geavanceerde tools en technieken. Het doel is om technologische creativiteit te ontketenen in een opkomende makerseconomie.

Digitale duurzaamheid

Als ’s werelds vierde grootste adverteerder zet L’Oréal zich in om de industrie te leiden en in staat te stellen de CO2-uitstoot van onze digitale activiteiten te meten en hefbomen te identificeren om de impact ervan op het milieu te verminderen. Op VivaTech zullen we drie van onze partnerschappen belichten die ons in staat stellen te streven naar 360 digitale duurzaamheid:

• IMPACT+, een Franse Sustaintech-startup die ons in staat stelt onze digitale media-voetafdruk te meten

• ADGREEN, een Greentech-partner die ons in staat stelt de basisvoetafdruk van onze contentproductieopnames te meten

• En FRUGGR, een Franse startup die ons in staat stelt de ecologische voetafdruk van onze website te meten

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht