Geplaatst door Salesforce

Maersk Line zet koers naar klantsucces met Salesforce

AMSTERDAM – Salesforce [NYSE: CRM], ‘s werelds marktleider op het gebied van CRM, kondigt vandaag aan dat Maersk Line het dienstenpakket dat zij van Salesforce afnemen (Sales Cloud en Service Cloud) gaan uitbreiden met Salesforce Marketing Cloud, Einstein Analytics en Community Cloud. Maersk Line is wereldwijd marktleider op het gebied van transport en logistiek met een vloot van ruim 600 schepen die jaarlijks gezamenlijk meer dan twaalf miljoen containers vervoeren.

“In de complexe en snelle wereld van wereldwijde transport en logistiek hangt je succes af van in hoeverre je in staat bent om elke keer weer aan de wensen en verwachtingen van de klant te voldoen,” aldus Steen Erik Larsen, Senior Director IT bij Maersk Line A/S. “Met Salesforce brengen we de gehele customer journey – van lead naar prospect tot klant – samen op één platform. De toevoeging van analytics geeft ons beter inzicht waardoor we tegemoet kunnen komen aan de constant veranderende wensen van de klant”.

“De logistiek van scheepstransporten is ontzettend complex,” stelt Cindy Bolt, Senior Vice President, Salesforce Industries, Manufacturing en Consumer Goods. “En het vermogen om wereldwijd naadloze klantervaringen aan te bieden is minstens zo complex. Maersk Line gaat deze uitdaging aan door haar sales, klantenservice en marketing op het Salesforce-platform te verenigen. Dit zal leiden tot meer gepersonaliseerde, één-op-één ervaringen in elke fase van de salescyclus.”

#####
Over Maersk Line
Maersk Line is onderdeel van de A.P. Moller Maersk scheepvaart en logistics groep en ‘s werelds grootste containerrederij, bekend om haar betrouwbare, flexibele en milieubewuste diensten. Safmarine, Seago Line, Sealand en MCC maken ook onderdeel uit van de Maersk Line organisatie. Het bedrijf opereert wereldwijd en heeft een vloot van 600 schepen die elke grote handelsroute bevaren.

Over Salesforce
Salesforce, hét customer success platform, en ‘s werelds marktleider op het gebied van CRM, stelt bedrijven in staat op een geheel nieuwe manieren verbinding te maken met hun klanten. Ga voor meer informatie over Salesforce (NYSE: CRM) naar: www.salesforce.com.

Alle services en/of features die nog niet zijn verschenen en waarnaar wordt verwezen in dit, of in andere persberichten of publieke statements, verschijnen mogelijk niet op tijd of zelfs helemaal niet. Klanten die Salesforce-applicaties aanschaffen moeten hun aankoopbeslissingen maken op basis van features die op dat moment beschikbaar zijn. Salesforce heeft zijn hoofdkantoor in San Francisco en heeft verder kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf staat genoteerd aan de New York Stock Exchange onder het ticker-symbool ‘CRM’. Ga voor meer informatie naar: http://www.salesforce.com/n