Industry Wire

Geplaatst door POM

Mail to Pay wordt POM en zet koers naar Duitse markt

Alblasserdam, 18 april 2024 – Het Nederlandse fintechbedrijf Mail to Pay gaat verder onder de naam POM. De nieuwe naam staat voor ‘Peace of Mind’ en is een betere reflectie van de activiteiten van het bedrijf. De fintech biedt organisaties en hun klanten gemoedsrust rondom het volledige proces van facturatie, betaling en debiteurenbeheer. Dit doet het bedrijf succesvol in Nederland, België en Duitsland. Dankzij slimme technologie die door POM is ontwikkeld op basis van data-analyses, komen 52 procent minder klanten van POM-afnemers bij incassobureaus terecht.
In november 2022 fuseerden de Belgische betaalspecialist POM en de Nederlandse ontwikkelaar van creditmanagementsoftware Mail to Pay tot één bedrijf. Inmiddels verstuurt deze Europese speler elke maand meer dan 4,5 miljoen betaalverzoeken, voor de meest vooruitstrevende organisaties in Nederland, België en Duitsland. Daaronder zijn tal van dienstverleners die zich richten op de consument, zoals Nationale-Nederlanden, Univé en VGZ. Hiermee incasseert POM maandelijks ruim 550 miljoen euro. De omzet en winstgevendheid zijn de afgelopen drie jaar explosief gegroeid. Gebaseerd op de huidige maandelijkse omzet (run-rate) genereert de groep een jaaromzet van meer dan 15 miljoen euro. In 2024 wil POM zijn positie in Duitsland uitbouwen en verstevigen.
Grote stappen
Na de fusie behielden POM en Mail to Pay in eerste instantie hun oude namen. Daar komt nu verandering in. De goede resultaten heeft de fintech doen besluiten voortaan onder één naam – POM – naar buiten te treden. “Ons gezamenlijke innovatieve aanbod van digitale betaaloplossingen en geautomatiseerde opvolging van facturen spreekt aan. Het afgelopen jaar hebben we grote stappen gezet”, vertelt POM België-CEO Johannes Vermeire. “Ook intern groeiden onze organisaties goed naar elkaar toe”, vult POM Group-CEO Kees Neven aan. “En omdat de naam Mail to Pay niet langer de lading dekt van wat we allemaal doen, hebben we voor ‘POM’ gekozen.”
Peace of Mind
POM staat voor Peace of Mind. “Met onze oplossingen, zoals machine learning en de Regelingen-bot, bezorgen wij organisaties en hun klanten gemoedsrust”, licht Vermeire toe. “Onze missie is het bieden van een prettige en moeiteloze gebruikerservaring. Elke mogelijke hindernis of obstakel in het betaalproces werken we weg, zodat er voor de klant geen reden is om niet direct te betalen. Zo is de naam POM nergens te vinden bij een betaalverzoek, zodat er geen verwarring ontstaat over de herkomst en aard van het betaalverzoek. Momenteel werken we aan innovatieve oplossingen die het betalen nog verder vergemakkelijk, zoals een interactieve betaalvideo en handpalmbetaling. Verder verlichten we de werklast van het creditmanagement- of facturatieteam van organisaties door maximaal te automatiseren, van de factuur tot de laatste aanmaning.”
Problematische schulden voorkomen
Daarnaast helpt POM met een menselijke en empathische benadering te voorkomen dat klanten snel in de schuldenindustrie belanden. “Afgelopen jaren is er een toename in het aantal geregistreerde problematische schulden zichtbaar”, zegt Neven. “Wij bieden mensen met betaalproblemen opties om toch te kunnen betalen, zonder ze meteen met verhogingen te confronteren. Dat heeft resultaat: dankzij onze tooling komen tot wel 52 procent minder klanten bij een incassobureau terecht. Steeds meer organisaties benaderen ons daarom met de vraag om hun mvo-beleid vorm te geven met een sociaal creditmanagementproces. We zijn trouwens ook persoonlijk betrokken bij dit onderwerp. Een aantal collega’s is actief bij ONSbank, een initiatief dat jongeren helpt hun problematische schulden op te lossen. Wij zien wat schulden doen, zeker op jonge leeftijd. Voor ons is dat een motivatie om bedrijven tools te geven waarmee ze hun klanten kunnen helpen om uit de schulden te blijven.”
Website: www.pom.eu

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht