Maileon Benelux brengt Duitse e-mailmarketingsoftware naar Nederland

Het van origine Duitse product van Xqueue Gmbh, Maileon, zal in Nederland worden gedistribueerd door Maileon Benelux B.V. De software focust zich op het midden tot hoger segment, en gaat zo de strijd aan met de gevestigde orde van Nederlandse leveranciers van e-mailmarketing software. De software wordt verkocht via kwalitatief hoogwaardige partners in het online marketing domein. De software is volledig naar wens van partner en eindgebruiker te configureren en is white label inzetbaar. Met functionaliteiten zoals geoptimaliseerde verzendtijd per contact, het volgen van online gedrag en een ingebouwd algoritme om gepersonaliseerde content te versturen, is het een zeer compleet platform waar bureaus hun business op kunnen bouwen en uitbreiden.
“De reacties uit de markt zijn erg positief. De Nederlandse markt vraagt om een nieuwe innovatieve speler. Doordat we de distributie puur via partners laten verlopen, zorgen we dat we deze partners toekomstbestendig kunnen laten groeien. De partner kan nieuwe proposities ontwikkelen, omdat de software modulair is opgebouwd en zeer configurabel is.” aldus Bjorn van Breemen, mede-oprichter van Maileon Benelux. Menno Worst voegt toe: “We zijn erg trots dat we de eerste partnerships al hebben gesloten met vooruitstrevende online marketing bureaus. Hierbij merken we dat we zeer onderscheidend zijn ten opzichte van de bestaande aanbieders in Nederland, vooral op functionaliteit, flexibiliteit en prijs.”
Oprichters Bjorn van Breemen en Menno Worst hebben ervaring met zowel softwarehuizen als de bureauwereld. Menno heeft diverse directiefuncties bekleed bij o.a. Marvia, Adeptiv (Yourzine en Searchresult) en Bizcuit. Bjorn heeft de afgelopen 5 jaar zijn ervaring met e-mailmarketing opgedaan bij Yourzine. Ook heeft hij bij diverse softwarehuizen gewerkt, zoals Exact en K3 Retail Solutions.
Frank Strzyzewski, CEO van Xqueue legt uit: “we zijn erg blij dat we in Menno en Bjorn een geschikte partner hebben gevonden om onze expansie naar Nederland te realiseren. De markt is erg competitief, met sterke Nederlandse spelers. Toch zijn we ervan overtuigd dat we een technologische voorsprong hebben, waardoor we sneller en flexibeler de Nederlandse bureaus en hun klanten kunnen ondersteunen met een aantrekkelijk verdienmodel. Dat doen we al 16 jaar succesvol in Duitsland voor ruim 2.300 klanten. Onze huidige strategie is om verder te internationaliseren en daarbij belangrijke Europese markten te betreden. De kennis, ervaring en het netwerk van Bjorn en Menno zijn cruciaal om de Nederlandse markt te betreden.”
Naast e-mailmarketingsoftware biedt Maileon Benelux een adresvalidatie-tool aan waarmee e-mailadressen kunnen worden gecontroleerd op beschikbaarheid. Zo worden e-mailadressen die onterecht op een blacklist staan gereactiveerd wat leidt tot meer omzet.
Meer informatie over Maileon e-mailmarketing software
Het van origine Duitse Maileon bestaat meer dan 16 jaar en is actief in 7 Europese landen van waaruit ze meer dan 2,300 klanten bedient.
Voor meer informatie mail naar pers@maileon.nl of check www.maileon.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.