Industry Wire

Geplaatst door VIRTUE

Malibu geeft mensen hun zomer terug met “The Coconut Nut Malibu Remix”

“The Coconut Nut Malibu Remix” is een crowdsourced muziek video om de wereld een beetje zonniger te maken – nu producties zoals we die gewend zijn niet mogelijk zijn.

17 september 2020 – Vandaag lanceren Malibu en VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, “The Coconut Nut Malibu Remix”. Een muziekvideo die bestaat uit dansmoves van fans over de hele wereld die hun interpretatie van #TheCoconutChallenge geven. Met deze wereldwijde campagne wil Malibu de zomer te laten voortduren op leuke en alternatieve wijze nu de ‘Malibu Games’ merkcampagne door COVID-19 niet door kon gaan. Ondanks dat was het team in staat dit om met #TheCococnutChallenge het zomergevoel vast te houden.

Onder deze uitdagende omstandigheden trapte Malibu en VIRTUE begin augustus met #TheCoconutChallenge een wereldwijde campagne af in samenwerking met de bekende Amerikaanse DJ en producer Dillon Francis, gerenommeerde choreograaf Matt Steffanina en meer dan 50 Malibu merkambassadeurs uit zeven verschillende landen.

Samen met internationale mediapersoonlijkheden, waaronder de Nederlandse Denise Kroes, Noah Joey, Vita Boers en Rarko inspireerde Malibu mensen om de heupen los te gooien en hun creatieve interpretaties van de Coconut Dance op social media te delen om zo kans te maken om onderdeel te zijn van de officiële Malibu x Dillon Francis’ “The Coconut Nut Malibu Remix” muziek video die vandaag gelanceerd wordt.

Naast het samenbrengen van fans vanuit Azië tot Europa tot Noord- en Zuid Amerika heeft Malibu met #TheCoconutChallenge ook het merk kunnen laden tijdens een ongewone zomer. Zo stond The Coconut Nut Malibu Remix van Dillon Francis in de befaamde ‘Dance Rising’ afspeellijst van Spotify.

Monica Jungbeck, Global Senior Marketing Manager Malibu bij The Absolut Company, zegt: “Toen de pandemie ons voor onvoorziene uitdagingen stelde hebben wij een beroep gedaan op onze langdurige partner VIRTUE om een strategie en campagne te bedenken die aansloot bij ons publiek en tegelijkertijd het zomergevoel zou terugbrengen. Wij zijn onder de indruk van hun vermogen om zowel op strategisch als creatief gebied hebben kunnen leveren terwijl de wereld met de dag lijkt te veranderen. En het allerbelangrijkste; we hebben ons publiek het gevoel geven dat de zomer gewoon door is gegaan.”

Simone Quistgaard, Business Director Northern Europe bij VIRTUE, voegt daaraan toe: “Wij geloven in het creëren van werk dat mensen vermaakt en echt waarde toevoegt aan de leefwereld van de doelgroep. We zijn echt in de wereld van het publiek van Malibu gedoken en en wilden hen creatief inspireren door ze uit te nodigen om op alternatieve wijze van de zomer te genieten. De samenwerking met Malibu gaat veel verder dan het traditionele ‘client/bureau’ model en we zijn dan ook ontzettend trots op het werk dat wij onder de deze uitdagende omstandigheden samen hebben kunnen maken.”

Het werk komt in navolging van andere creatieve campagnes die voortkomen uit de meer dan drie jaar durende samenwerking tussen Malibu en VIRTUE. VIRTUE is global lead agency voor alle communicatie-activiteiten en verantwoordelijk voor de succesvolle Malibu Games in 2018 en 2019 en de Malibu Summer Feels Tour waarmee Malibu het meest besproken rummerk was van de zomer van 2019.

EINDE

CREDITS:
Agency: VIRTUE
Creative Director: Rich Perusi
Associate Creative Director: Trine Qvistgaard
Creative: Dimitri Paiva
Sr Copywriter: Kristoffer Björkman
Designer: Tone Jacobsen
Strategy Director: Vicky Chen
Head of Production Northern Europe: Heidi Baltzer
Business Director: Simone Quistgaard
Sr. Account Manager: Mette Rolighed

Client: Malibu
VP Global Marketing: Johan Radowjevski
Global Senior Marketing Manager: Monica Jungbeck
Senior Brand Manager: Anna Kjellmark
Brand Manager: Galya Korukchyan
Strategy Director: Arnaud Malinconi

About Malibu
Malibu is the number one flavored spirit brand globally. As the refreshing taste of summer, Malibu has sustained 30 years of success and is sold in more than 130 countries worldwide, including the US, UK, France, Germany and Canada. Malibu owes its unique taste to a refined blend of Caribbean rum, coconut flavor and high-quality sugar.

Malibu knows that summer is the time when people feel their most free and happy, hence all marketing communication from Malibu is focused on liberating the spirit of summer, helping people to live the best summer possible. Its product portfolio reflects its mission to help people to release their “summer selves”, reflecting the laid-back mood of the season. The broad product range comprises a range of refreshing flavors capturing the essence of summer, including: Malibu Original, the iconic summer drink perfect for creating summer cocktails; and a selection of ready-to-drink cans offering fun and refreshing taste on the go, perfect for spontaneous summer moments with friends.

Malibu is produced and marketed by The Absolut Company, part of Pernod Ricard, which holds one of the most prestigious brand portfolios in the sector.

ABOUT VIRTUE
We are VIRTUE, the creative agency born from VICE.

Since 2006, we’ve used our entertainment DNA to help brands capture the attention of their audiences with work that speaks to our most primal instincts of pleasure, attraction and delight.

We believe in commanding, not demanding; entertaining, not interrupting; contributing, not leaching. Because brands should add to the world they want to be a part of — not distract from it.

With presence in 26 countries, we craft campaigns, platforms, and IP for some of the most important brands on the planet. Using proprietary tools, access, and intelligence, we find new ways for brands to matter to the world through an entertainment-centric approach that plunges its hooks into audiences’ subconscious and refuses to let go.

Virtue is behind the award winning Chrome’s ‘Don’t Be A Browser’, Carlings First ever digital clothing collection adDRESS_THE_FUTURE, Park MGM’s Las Vegas Love Stories, Weedmaps’ Museum of Weed, Dove’s Dear Future Dads, and Q the Genderless Voice.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht