Geplaatst door Publicis Groupe Nederland

Managementwissel Publicis Groupe Nederland

Publicis Groupe Nederland stelt per 1 oktober Marc Verschoor aan als CEO en Wendy Pouw als COO. Zij vervangen Brego Keller die na 3 jaar de groep verlaat.

Jacco ter Schegget (CEO Publicis BeNeLux): “Publicis heeft zich de laatste jaren getransformeerd tot de snelst groeiende bureaugroep van Nederland, met sterke capaciteiten op het gebied van media, creativiteit, content, social, data en e-commerce. In de afgelopen 3 jaar heeft Brego het team geleid en een belangrijke rol gespeeld in deze fase, door een team van gepassioneerde, bekwame talenten te bouwen en nieuwe klanten aan het Publicis roster toe te voegen. Nu we de volgende fase van onze groei en transformatie ingaan heb ik samen met Brego besloten dat dit een goed moment is om een nieuw team op te lijnen en Marc als CEO en Wendy als COO aan te stellen.”

Brego Keller geeft aan: “Afgelopen jaren heb ik samen met Jacco en mijn team, met veel plezier en passie Publicis Groupe Nederland getransformeerd. Er staat een nieuw geïntegreerd bureau dat op alle onderdelen weer meespeelt op het hoogste niveau. Ik kijk tevreden terug en vooruit. Er staat een hele mooie club. Een club waar ik volle bak voor gegaan ben. Na 3 jaar is het een mooi moment om het stokje door te geven. Ik ga eerst investeren in mijn gezin en in mijzelf door een opleiding te volgen aan Insead. Om daarna mijn tanden vol enthousiasme weer in een nieuwe uitdaging te zetten.”

Ter Schegget sluit af: “Met Marc als CEO en Wendy als COO kijk ik vol vertrouwen naar de verdere groei van de Publicis Groupe. Beiden zijn al even werkzaam bij de Groupe. Marc al ruim 7 jaar. Meest recent als Chief Growth Officer en daarvoor was hij Managing Director van Zenith. Marc brengt veel ervaring op het gebied van media, commerce, en digital en is daarmee van onschatbare waarde om media, data en creativiteit te integreren. In zijn nieuwe rol zal Marc aan mij rapporteren. Wendy was al aan boord als Chief Digital Officer Benelux. In die capaciteit heeft zij onze data en digitale agenda gedreven. Hiervoor was zij Managing Director van het IAB en heeft ze verschillende leiderschapsposities gehad binnen Liberty Global.”