Industry Wire

Geplaatst door Factor Tachtig

Marketingbureau Factor Tachtig groeit en zet in op data, MVO en PR

Marketing-communicatiebureau Factor Tachtig uit Eindhoven heeft zich het afgelopen jaar uitgebreid van zeven vaste medewerkers naar elf vaste medewerkers. In het laatste halfjaar werden er vier nieuwe krachten verwelkomd, waaronder twee content creators, een merkmaker en een Data Driven Marketing-specialist. Naast vaste medewerkers gingen er ook twee stagiairs aan de slag met vraagstukken rondom Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en Public Relations.

Waarom data?
Met de komst van een Data Driven Marketing-specialist zet het bedrijf zich in de markt met een nieuwe expertise. Naast diensten rondom merkstrategie, marketing, content creatie en brand design ondersteunt Factor Tachtig nieuwe en bestaande klanten nu ook in het inzichtelijk maken, omgaan met en optimaal benutten van hun data. Tegenwoordig is data immers overal en is het voor bedrijven steeds makkelijker en toegankelijker om data te verzamelen. Hier op een duurzame manier mee omgaan die waarde creëert voor organisaties én hun klanten is best een uitdaging. Daarom helpt Factor Tachtig bedrijven bij het vinden van de juiste balans tussen aandacht en automatisering, zodat niet alleen de merkbeleving wordt versterkt maar ook de band tussen merk en klant – er ontstaat een vertrouwde relatie tussen data-gever en data-ontvanger.

Waarom MVO?
Voor Factor Tachtig staat Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, oftewel het rekening houden met klimaatneutraliteit, circulariteit, inclusiviteit en/of eerlijke ketens, hoog in het vaandel. Vanuit een intrinsieke motivatie hecht het bureau veel waarde aan het werken volgens een bedrijfsvoering die naar eigen zeggen ethisch juist is. Het handelen volgens MVO-maatstaven houdt volgens Factor Tachtig echter niet op bij de eigen bedrijfsvoering. Vanuit de passie voor merk, marketing en communicatie voelt het bedrijf ook de verantwoordelijkheid om zijn (potentiële) klanten te stimuleren en ondersteunen rondom MVO. Om deze expertise effectief in te kunnen zetten in een tijd waarin MVO steeds vaker op de agenda staat van ondernemend Nederland, is een stagiair van de opleiding Commerciële Economie aan de slag gegaan met een onderzoek rondom het onderwerp. In zijn adviesrapport geeft hij de nodige inzichten over de standpunten en (latente) behoeften van de (potentiële) klanten van Factor Tachtig op het gebied van MVO.

Waarom PR?
Een persbericht laten oppikken en plaatsen door journalisten – het klinkt makkelijk en kan de bereikbaarheid van je merk een flinke boost geven. Toch merkt Factor Tachtig dat er in zijn werkveld veel onduidelijkheid is wat PR betreft. Hoe schrijf je nou een écht goed persbericht dat relevant is voor B2B-bedrijven in de technologiesector? Wanneer heeft iets nieuwswaarde en hoe wil een PR-redactie een persbericht aangeleverd krijgen? Stuk voor stuk vragen waar een stagiaire van de opleiding Communicatie & Economie aan de Fontys zich overheen boog. Ze interviewde diverse redacteuren van nieuwsmedia op het gebied van software en technologie en ontdekte dat redacties nog te vaak persberichten ontvangen waar zij niet blij van worden. Met haar aanbevelingen over hoe je dan wél een publicatiewaardig persbericht schrijft op zak heeft Factor Tachtig alles in huis om (potentiële) klanten op weg te helpen met hun PR-vraagstuk.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht