Geplaatst door Copernica BV

Marketingsoftware ontwikkelaar neemt als eerste in Nederland nieuwe hybrid SAN oplossing in gebruik

Met het nieuwe Dell-platform wint het bedrijf ruimte voor groei en voorkomt het uitvaltijden. Daarnaast draagt het bedrijf zo bij aan een terugdringen van de CO2-uitstoot doordat zij middels de nieuwe SAN het aantal databaseservers kunnen terugbrengen. SAN staat voor Storage Area Network en is een architectuur die dient als koppeling tussen servers en opslagapparaten.

Door de grote hoeveelheid data kwam er een redelijke druk te staan op de infrastructuur die dit allemaal in de lucht houdt. Niet alleen Copernica’s eigen groei en ambitie, maar ook die van haar klanten leidde uiteindelijk tot de wens om te kijken naar een nieuwe infrastructuur
“We hebben in het selectieproces verschillende aanbieders uitgebreid bekeken. Daarbij hebben we gelet op de mogelijke opslagcapaciteit en transactiesnelheid. De combinatie die Dell biedt met SAS en SSD sloot naadloos aan op onze eis.”, aldus Michael Linthorst, Managing Partner Copernica BV. “Praktisch alle data van onze klanten zal nu op de SSD schijven staan wat bijzonder snel is.”

Met de nieuwe infrastructuur worden de I/O transacties (lees-en schrijfacties) sneller uitgevoerd dan met de huidige harde schijven. Copernica BV kiest nu ook voor een 10 Gb netwerk voor snelle transacties tussen de Dell blade servers en de SAN. Daarnaast vermindert deze SAN de mogelijke downtime aanzienlijk. Mocht er een databaseserver uitvallen, kan deze gemakkelijk vervangen worden.

Copernica BV
Copernica is dé meest complete marketing software voor campagnes met e-mail, webpagina’s, sms en PDF. Kijk voor meer informatie op www.copernica.com.