MarkMonitor spoort merkmisbruik in mobiele kanalen op

MarkMonitor, marktleider in brand protection voor bedrijven en onderdeel van Thomson Reuters, lanceert vandaag MarkMonitor Brand Protection™ – Mobile Apps. Met deze nieuwe oplossing kunnen bedrijven merkinbreuk en onjuist gebruik van merknamen en logo’s in de populaire app stores opsporen en inbreukmakende apps direct verwijderen. Door het tegengaan van merkimitatie en valse associaties in mobiele kanalen kunnen bedrijven verwarring onder consumenten voorkomen, het merkvertrouwen vergroten en hun omzet uit m-commerce beschermen.

In 2013 vertegenwoordigden smartphones en tablets bijna 35 procent van het online verkeer en bijna 17 procent van de online verkopen1. Dit toont aan dat mobiele kanalen steeds populairder worden om met retailers in contact te komen. Deze populariteit gaat gepaard met cybercriminelen die misbruik maken van onwetende consumenten en merken die niet goed voorbereid zijn. Naar verwachting zal de omzet uit m-commerce in 20182 met $420 miljard zijn toegenomen en zullen steeds meer bedrijven gebruikmaken van apps om hun klanten te bereiken. Hierdoor wordt het steeds belangrijker voor bedrijven om hun inkomsten te beschermen tegen oplichters die misbruik willen maken van hun merknamen en logo’s.

“Consumenten maken massaal de overstap naar mobiele kanalen om te zoeken naar informatie over producten of om aankopen te doen. En waar consumenten zijn, zijn oplichters,” vertelt Frederick Felman, chief marketing officer bij MarkMonitor. “Bedrijven moeten voorbereid zijn om hun omzet en reputatie in dit mobiele tijdperk te beschermen.”

De nieuwe oplossing breidt MarkMonitor Brand Protection uit naar mobiele kanalen en helpt bedrijven bij het verhogen van de klanttevredenheid en het garanderen van consistente merkboodschappen door mogelijk vervalste of inbreukmakende apps op te sporen. Bedrijven kunnen de nieuwe oplossing ook inzetten om app-ontwikkelaars en partners te helpen bij het op de juiste manier inzetten van logo’s en merknamen door het opsporen van onjuist gebruik hiervan. Geïntegreerde handhavingsmogelijkheden tezamen met rapportage- en case management tools stellen bedrijven in staat gevallen van merkinbreuk op te sporen, vast te leggen en af te handelen.