Industry Wire

Geplaatst door MasterCard

Mastercard Track moderniseert wereldwijde zakelijke betaalmarkt van 125 biljoen dollar

Amsterdam – 12 september 2019 – Door technologische ontwikkelingen en het gebruik van real-time data kunnen bedrijven steeds sneller en slimmer werken. Echter, om zakelijke betalingen te verwerken wordt er vaak nog gebruik gemaakt van ouderwetse systemen van tientallen jaren terug. Daarom introduceert Mastercard vandaag Mastercard TrackTM, dat het ecosysteem voor zakelijke (B2B) betalingen moderniseert. De Track-producten bieden leveranciers en afnemers oplossingen die de complexiteit terugdringen, kosten verlagen en processen automatiseren.

“Het bedrijfsleven draait in de hoogste versnelling, maar de betalingen die dat mogelijk maken, lopen daar op achter. Bedrijven moeten af van papieren cheques en handmatig factureren. De uren die daarmee gemoeid zijn moeten aan meer strategische taken worden besteed en ondersteunende kantoorfuncties hebben oplossingen nodig die bedrijfsprocessen helpen stroomlijnen,” zegt James Anderson, Executive Vice President Commercial Products. “Mastercard Track helpt leveranciers- en afnemerspartners door de manier waarop bedrijven geld overmaken en ontvangen drastisch te veranderen, en bedrijven te verlossen van de inefficiënties die aanwezig zijn in de zakelijke betaalmarkt.”

Mastercard introduceerde Track in 2018 als een handelsplatform voor oplossingen gericht op identiteitscontrole, compliance-eisen en betalingsbeheer. Het platform breidt uit met nieuwe, verbeterde producten en diensten. Track ondersteunt binnenkort alle bestaande en toekomstige B2B betaalproducten, een verzameling oplossingen en diensten die de manier waarop bedrijven betalen en betaald worden aanzienlijk vereenvoudigt en verbetert.

Direct resultaat: meerwaarde, efficiëntie en controle

Centraal in het groeiende Track-portfolio is de nieuwe Mastercard TrackTM Business Payment Service, één geïntegreerde oplossing voor verschillende betaalvormen die meer controle en uitgebreidere gegevens biedt voor optimalisatie van B2B-transacties voor zowel leveranciers en afnemers.

  • Keuze in betaalvormen – Als multi-rail betaalbedrijf, biedt Mastercard keuze in hoe betalingen gedaan en ontvangen worden – ACH betalingen / elektronische betalingen tussen rekeningen, en ook kaartbetalingen. Met de nieuwe Track Business Payment Service kunnen bedrijven betalingsvoorkeuren opgeven die het best aansluiten bij hun bedrijfsvoering. En kopers kunnen makkelijker leveranciers vinden en zien welke betaalvormen ze accepteren, onder welke condities.
  • Algemene standaarden – De Track Business Payment Service is gebaseerd op de breed geaccepteerde PCI- en ISO-normen, met het oog op maximale automatisering en veilige gegevensuitwisseling. Het betaalproces wordt versnelt omdat alle bestandsformaten worden ondersteunt. Op betalingen worden de algemene voorwaarden van de leverancier toegepast, gebruikmakend van een gecentraliseerde database, voor optimale transparantie.
  • Uitgebreidere gegevensuitwisseling – Elke transactie wordt verwerkt met de gegevens die de leverancier nodig heeft. Overmakingsgegevens, zoals informatie voor identificatie van de koper en bijbehorende factuurnummers maken het eenvoudiger om bedragen met facturen af te stemmen, wat het goedkeuringsproces en ook het kasstroombeheer vereenvoudigt.

“Het is tijd om de zakelijke betaalmarkt, waarin jaarlijks 125 biljoen dollar omgaat, te moderniseren, ” aldus Anderson. “Met alle soorten betalingen onder één dak, samenwerkingen met vrijwel alle zakelijke betalingspartners ter wereld en innovatieve technologie die de bestaande infrastructuur al digitaliseert en automatiseert, is Mastercard de partner die uniek is gepositioneerd is om de manier waarop bedrijven grootschalig zakendoen ingrijpend te verbeteren.”

Pilots gestart; uitrol in 2020

De Mastercard Track Business Payment Service wordt wereldwijd beschikbaar, te beginnen met de Amerikaanse markt in de eerste helft van 2020. Mastercard biedt het product aan via leveranciers- en afnemerspartners die het in hun bestaande productaanbod opnemen. Er zijn inmiddels pilots gestart bij klanten in Noord-Amerika. Pilotgebruikers en partners zijn onder meer Boost, dat B2B-betalingen verzorgt, CSI en Tsys, leveranciers van betaaloplossingen, Versapay, YayPay en HighRadius, aanbieders van Accounts Receivable (AR)-software, en AvidXchange, leverancier van Accounts Payable-automatisering.

– EINDE BERICHT –

Noot voor de redactie:

Partners participating in the Mastercard Track pilot had the following to say:

“Mastercard’s vision of creating a single cloud made up of buyer and supplier agents that collectively eliminate the friction often associated with the use and acceptance of commercial cards for all buyers and suppliers is exactly what the B2B payments ecosystem needs. We are honored and excited to have been chosen by Mastercard to serve as the first supplier agent for the BPS platform and we look forward to working with them and other BPS partners in a collaborative effort to expand commercial card utilization well beyond anyone’s expectations.” – Dean M. Leavitt, Founder and CEO, Boost Payment Solutions, Inc.

“CSI is pleased to participate as an early participant of the Mastercard Track Business Payment Service initiative. Innovation and thought leadership that eases and simplifies buyer and supplier electronic acceptance is key to the future of B2B payments. Mastercard has taken a neutral yet forward-thinking approach to easing card payment acceptance for merchants via a flexible one-to-many API service that has resulted in a promising solution to help issuers simplify payment acceptance and delivery.” – Jason Kolbenheyer, Managing Director, International Operations, CSI

“We’re excited to be one of the first companies using Mastercard Track Business Payment Service to process transactions between the thousands of buyers and enterprise suppliers on our Customer-Centric AR Automation platform”, said Craig O’Neill, CEO of VersaPay. “With Track Business Payment Service, we have a flexible new payment alternative that will orchestrate the movement of dollars and data across multiple payment types, an innovation that we believe will make digital payments the preferred choice for B2B transactions.” – Craig O’Niell, CEO, VersaPay

“B2B payments is a rapidly growing segment in today’s payments landscape and we’re excited to partner with Mastercard on their expanded Track program to provide key access to card acceptor suppliers within the B2B payment chain. Our participation provides an opportunity to introduce our large partner network to the Mastercard program and help drive more B2B payments acceptance in the market.” – Mike Peters, EVP and President, TSYS Merchant Solutions

 “As exclusive payments partner for the Mastercard B2B Hub, we’re excited to pair the strength of the AvidPay Network’s more than 500,000 suppliers with the Mastercard Track portfolio to increase access to simple, secure electronic payments. This represents an important next step in our partnership and combined efforts to transform how the B2B ecosystem pays their bills.” – Michael Praeger, CEO and Co-Founder, AvidXchange

“YayPay couldn’t be more excited to join forces with Mastercard to support their efforts to modernize the world of B2B payments. YayPay sits at the hub of the buyer and supplier relationship and is uniquely positioned to disrupt the ‘status quo’ of B2B payments. The combination of Mastercard Track and YayPay will enhance inefficient processes to radically improve and simplify the way businesses pay and get paid.” – Anthony Venus, CEO, YayPay

-EINDE-

Over Mastercard

Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, is een wereldwijd betalings- en technologiebedrijf. We beheren ’s werelds snelste betaalverwerkingsnetwerk, waarmee we consumenten, financiële instanties, winkeliers, overheden en bedrijven verbinden in meer dan 210 landen en gebieden. De producten en oplossingen van Mastercard maken dagelijkse commerciële activiteiten -zoals winkelen, reizen, het runnen van een bedrijf en het beheren van financiën- gemakkelijker, veiliger en efficiënter voor iedereen. Volg ons op Twitter @MastercardNL en lees het laatste nieuws op onze newsroom.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht