Mediahuis meldt definitieve overname belang Delta Lloyd in TMG

Antwerpen, 26 februari 2017 – Mediahuis NV (“Mediahuis”) maakt bekend dat het haar recht heeft uitgeoefend om tot levering van de aandelen van Delta Lloyd Levensverzekering N.V. (“Delta Lloyd”) in Telegraaf Media Groep N.V. (“TMG”) te komen. Het aandelenbelang van 11,24% dat Delta Lloyd in TMG houdt zal aan Mediahuis worden geleverd. De eerder gesloten overeenkomst wordt zo definitief uitgevoerd.
Samen met de aangekochte aandelen van Navitas heeft Mediahuis nu 17,94% van de aandelen TMG verworven. Mediahuis en VP Exploitatie N.V. hebben absolute zekerheid over 59,24% van de aandelen TMG.
Onder de op 8 februari jl. aangekondigde overeenkomst levert Delta Lloyd haar aandelen TMG aan Mediahuis voor een prijs van € 5,25 per aandeel TMG. In het geval Mediahuis en VP Exploitatie een bod op de aandelen TMG tegen een hogere prijs gestanddoen, krijgt Delta Lloyd alsnog het verschil tussen de biedprijs en voornoemd bedrag voor de door haar geleverde aandelen. Op 19 februari jl. hebben Mediahuis en VP Exploitatie aangekondigd na afronding van de due diligence en gesprekken met de onderneming de indicatieve niet-bindende prijs naar € 5,90 per aandeel TMG te verhogen.
Mediahuis en VP Exploitatie zullen voor 8 maart 2017 een aanvraag tot goedkeuring van het biedingsbericht indienen bij de Autoriteit Financiele Markten (AFM).
Nadere informatie wordt verstrekt indien daar aanleiding voor is.
***
Over Mediahuis
Mediahuis, een van de leidinggevende mediagroepen in België en Nederland, is uitgever van sterke nieuwsmerken als De Standaard, Het Nieuwsblad/De Gentenaar, Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg, NRC Handelsblad en nrc.next. Het bedrijf exploiteert belangrijke classifieds-platformen als Jobat, Hebbes, Zimmo en Vroom. Mediahuis verkoopt in zijn huidige samenstelling dagelijks ongeveer 760.000 kranten en bereikt met haar verschillende nieuwssites meer dan 1,6 miljoen digitale nieuwsconsumenten op dagbasis. Mediahuis gelooft onvoorwaardelijk in onafhankelijke journalistiek en sterke en relevante media die een positieve bijdrage leveren voor mens en maatschappij. Vanuit die visie investeert het bedrijf permanent in zijn sterke nieuwsmerken, zowel op papier als digitaal.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.